main image
 129    1402/12/03

در حسرت کنفرانس مونیخ

واکنش حامیان رضا پهلوی به اقدام مسیح علینژاد

به گزارش ماهستیم؛ شماری از فعالان و مخالفان ج.ا.ا از جمله مسیح علینژاد به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شدند. او در حاشیه برگزاری این نشست به تکرار مواضع خود پرداخت و مطابق معمول از لزوم انزوای سیاسی و براندازی حکومت در ایران سخن گفت.

برخلاف انتظار رضا پهلوی به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت نشد؛ این موضوع بار دیگر به اختلاف ها در اپوزسیون منجر شد. حامیان مسیح علینژاد با اشاره به یکجانبه گرایی رضا پهلوی در امور سیاسی، از تصمیم برگزارکنندگان استقبال کردند! از سوی دیگر حامیان رضا پهلوی به انتقاد از مسیح علینژاد پرداختند و یا یادآوری گذشته او را شارلاتان سیاسی خواندند.

نکته جالب درباره کنفرانس امنیتی مونیخ، واکنش سلطنت طلبان نسبت به عدم حضور رضا پهلوی بود، در همین رابطه می توان به این یادداشت در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. یک اکانت معروف در واکنش به عدم دعوت از رضا پهلوی در کنفرانس امنیتی مونیخ نوشت: « قراره یک کنفرانس به موازات کنفرانس امنیتی مونیخ ایجاد شود! که اعتبار آن صدها برابر کنفرانس مونیخ هست و در این کنفرانس رضا شاه سوم رئیس کنفرانس هست، اینجوری مشت محکم بر دهان کسانی می زنیم که امثال رضا شاه سوم رو با خودشان به کنفرانس مونیخ نبردند!».

رضا پهلوی به کنفرانس مونیخ دعوت نشد

به قول یک کاربر شبکه اجتماعی ایکس، بعضی وقت ها مرز بین تمسخر و دفاع سلطنت طلبان ار رضا پهلوی واقعا غیرقابل تشخیص است!

گفتنی است در کنفرانس امنیتی مونیخ، مسیح علینژاد با تکرار مواضع خود علیه ج.ا.ا خواهان براندازی حکومت در ایران شد؛ او سال گذشته و به دنبال ناکامی پروژه زن، زندگی، آزادی خواهان اعلام طرح منطقه پرواز ممنوع در استان کردستان [وضعیت مشابه با شهر بنغازی در لیبی] شد. مسیح علینژاد همچنین در کنفرانس هالیفکس به صراحت از طرح حمله نظامی کشورهای غربی به ایران حمایت کرد.

اپوزسیون پس از ناکامی در پروژه براندازی با صراحت بیشتر از حمله نظامی برای براندازی حکومت در ایران سخن می گویند؛ اواسط سال گذشته با افشای یک فایل صوتی معلوم شد که برخی رهبران شورای همبستگی از جمله مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون، عبدالله مهتدی و مصطفی هجری با کلیت موضوع تجزیه استان کردستان هم نظر و موافق هستند./تمام