main image
 26    1403/06/17

راهکار عجیب آقای کارشناس برای پایان جنگ در اوکراین

دامون گلریز در ایران اینترنشنال مطرح کرد

به گزارش ماهستیم؛ ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه در مصاحبه با رسانه های بین اللملی با اشاره به جنگ اوکراین گفت که چین، هند و برزیل می‌توانند در مذاکرات صلح این کشور با اوکراین میانجیگری کنند. رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی‌وستوک به سر می‌برد خاطرنشان کرد که مسکو مذاکره با کی‌یف را رد نکرده اما این مذاکرات باید بر اساس توافقنامه‌های مستند باشند.

ولادیمیر پوتین درباره نفوذ اوکراین به استان کورسک در خاک روسیه گفت که این حمله با هدف کند کردن پیشروی روسیه در دونباس انجام شده اما این حمله شکست خواهد خورد چراکه اوکراین به سادگی نیروهای خود را در دیگر جبهه‌ها تضعیف کرد.

علیرغم اظهارات رئیس جمهور روسیه و تلاش بین المللی برای پایان جنگ اما ایران اینترنشنال با ترسیم فضای متفاوت برای مخاطب فارسی زبان تلاش دارد با طرح اتهام های مختلف  علیه روسیه، این کشور را مقصر اصلی جنگ و ادامه آن معرفی کند؛ دلیل آن نیز روابط دوستانه میان روسیه و ج.ا.ا است.

دامون گلریز، کارشناس ایران اینترنشنال با اشاره به جنگ اوکراین و هزینه های اقتصادی و انسانی آن گفت: « بنظر می رسد به غیر از اوکراین که در نتیجه جنگ متحمل هزینه مالی و انسانی شده است؛ روسیه، کشورهای غربی و اروپایی از جنگ به نفع راهبردهای خود و تغییر موازنه قدرت در دنیا بهره می برند. به همین خاطر برنامه های صلح به نتیجه نخواهد رسید».

کارشناس ایران اینترنشنال در ادامه بدون اشاره به ارسال تسلیحات بی وقفه کشورهای غربی به اوکراین و شعله ور کردن آتش جنگ از سوی آنها، تنها راه دستیابی به صلح پایدار را حذف ولادیمیر پوتین عنوان کرد و در این باره گفت: « به نظر من آخرین گزینه این هست که ولادیمیر پوتین کنار گذاشته شود یا اینکه به مرگ طبیعی بمیرد، آنوقت می شود به یک صلح پایدار فکر کرد!»./تمام