main image
 147    1403/05/07

طبل جنگ طلبان به صدا در آمد

در تلویزیون کانال وان مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ با کناره گیری جو بایدن از رقابت های انتخاباتی و احتمال پیروزی دونالد ترامپ، اپوزسیون و حامیان اقدام نظامی علیه ایران دوباره دست به کار شده و در رسانه های دیداری و شنیداری از براندازی به شیوه خشونت آمیز سخن به میان می آورند.

محمد منظرپور در مصاحبه با محمد سهیمی با اشاره به احتمال پیروزی ترامپ در رقابت های انتخاباتی آمریکا به مواضع جنگ طلبانه اپوزسیون در رابطه با ج.ا.ا پرداخت. سردبیر سابق تلویزیون فارسی صدای آمریکا با اشاره به اینکه جنگ نمی تواند راهکاری برای براندازی ج.ا.ا باشد و ایالات متحده آن را نمی خواهد، اظهارات برخی از چهره های سیاسی اپوزسیون را مورد انتقاد قرار داد.

نکته قابل تامل اینکه از حامیان اقدام نظامی علیه ایران، تنها نام علی افشاری [عضو سابق دفتر تحکیم وحدت در دوران اصلاحات] ذکر شد و اشاره به نام افرادی چون امیرعباس فخرآور [کنفدراسیون دانشجویی]، علیرضا نوری زاده و ... نشد.

محمد سهیمی در ارتباط با موضوع برنامه گفت: « ... علی افشاری وقتی سال 2006 وارد آمریکا شد شروع کرد به مقاله نوشتن که ما باید با دولت جرج بوش در قبال ایران هم سو و هماهنگ باشیم. دولت بوش چه می خواست؟ دنبال حمله نظامی به ایران بود».

محمد سهیمی

او در ادامه برنامه Head Line افزود: « زمانی که ناتو به لیبی حمله کرد، علی افشاری و تعدادی دیگر بیانیه ای منتشر کردند و حمله به لیبی رو مداخله بشردوستانه توصیف کردند و خواهان مداخله بشر دوستانه در کشورهای دیگر مثل سوریه شدند! من در سال 2014 یک مقاله مفصل درباره مواضع علی افشاری نوشتم. حالا افشاری سربسته تر حرف می زند ولی این که این بخش از اپوزیسیون به سمت براندازی به هر قیمتی حتی همکاری با ابلیس هم پیش رفته را می بینیم»./تمام

مطالب مرتبط