main image
 25    1403/07/19

مئیر جاودانفر: نتانیاهو به کشور خیانت کرد

در مصاحبه با فرداد فرحزاد مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو موج تازه ای از تظاهرات خیابانی در سرزمین های اشغالی را شاهد هستیم، حضور معترضان بویژه پس از حمله هفتم اکتبر گسترده و قابل توجه است؛ تظاهرکنندگان بر این باورند که توافق با نیروی حماس مدت ها پیش در دسترس بود اما دولت نتانیاهو با سیاست های جنگ طلبانه خود، جان شهروندان را به خطر انداخته است.

مئیر جاودانفر، تحلیلگر سیاسی ساکن تل آویو در گفتگو با فرداد فرحزاد در این باره گفت: « نتانیاهو در هفته ی اول حمله هفتم اکتبر گیج و مبهوت بود، رئیس جمهور آمریکا بود که با اعزام ناو هواپیمابر حفاظت از اسرائیل را برعهده گرفت. بایدن از بزرگ ترین صهیونیست هاست! اینکه آقای جو بایدن با نتانیاهو حرف نمی زند، بدانید که چقدر او از دست نتانیاهو کلافه است! رفتار بنیامین نتانیاهو با رئیس جمهوری آمریکا بعنوان یک حامی به جا نبود».

مئیر جاودانفر

مئیر جاوانفر در ادامه افزود: « در زمان آزادی گروه اول اسرا با حماس، فرصت خوبی بود که با حماس توافق حاصل شود اما بدانید که اگر این توافق صورت می گرفت، اعضای کابینه او را تنها می گذاشتند و دولت نتانیاهو سقوط می کرد! نتانیاهو دنبال مصلحت سیاسی است! بد نیست بدانید که چند ماه آینده قانونی تصویب خواهد شد تا ارتدوکس های یهودی برای 9 ماه معافیت حضور در جنگ داشته باشند، باورتان می شود آن هم وسط جنگ کشور ما با دشمن. پس خواهش می کنم کسانی که می گویند مصلحت سیاسی برای بنیامین نتانیاهو مهم نیست، بدانند که او با کشور ما چه می کند».

بر اساس گزارش رسانه های خبری، کاخ سفید به دلیل بی اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است. کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو می خواهد تا درباره جزئیات اقدامات بعدی اطلاع رسانی انجام شود؛ وال استریت ژورنال در گزارش اخیر خود در این باره نوشته است: « ... مقام های آمریکایی بارها به واسطه اقدام های نظامی اسرائیل در غزه و لبنان غافلگیر شده اند، ناراضی و عصبانی هستند و دنبال جلوگیری از گسترش تنش ها هستند».

ادعای وال استریت ژورنال در خصوص عدم اطلاع کاخ سفید از اقدام رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که بنابر گفته ی رهبران جبهه مقاومت و مقام های سیاسی کشورمان، اقدام رژیم صهیونیستی با چراغ سبز متحد اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است./تمام