main image
 100    1403/05/31

نامه اپوزسیون به جو خوابالو

به تحریم ها علیه ایران وفادار نبودید

به گزارش ماهستیم؛ بیش از پنجاه فعال به اصطلاح سیاسی از گروه ها و احزاب بی نام و نشان در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران در طول دوران ریاست جمهوری اعتراض کردند.

با توجه به اخبار و گزارش های مربوط به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا و پیشتازی دونالد ترامپ در نظرسنجی ها به نظر می رسد که اپوزسیون خارج نشین بار دیگر برای غارت اموال متعلق به ملت ایران طرح و نقشه ها کشیده اند! فراموش نکنیم امثال افرادی چون مسیح علینژاد، عیسی سحرخیز، مهرانگیز کار و ... در دوران ریاست جمهوری ترامپ، با جذب بودجه برای پروژه های زرد و ثبت شکایت علیه ج.ا.ا میلیون ها دلار به جیب زدند!

از همان سال ها اصطلاح صنعت اپوزسیون بر سر زبان ها افتاد و بسیاری از آنهایی که دغدغه حقوق بشر و آزادی بیان داشتند با ارائه پروژه های زرد به سازمان ها و نهاد های بین المللی بودجه دریافت کردند. در همین رابطه می توان به پروژه اتوبوس ایران و پروژه پیکان آرت [که پیشتر توسط توماس کاپلان و میریام ادلسون اجرا شده بود] اشاره کرد. [1]

پروژه پیکان ارت

پروژه پیکان ارت

پروژه اتوبوس ایران

پروژه اتوبوس ایران

با توجه به آنچه گفته شد، اپوزسیون خارج نشین با تصور اینکه دونالد ترامپ پیروز رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود برای کاسبی از تحریم ها علیه ایران به صف ایستاده اند؛ آنها با اشاره به رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران نوشته اند: « ... ما در نامه خود از جنابعالی تقاضا داشتیم با در نظر گرفتن راهبردهای خصمانه جمهوری اسلامی و لحاظ این حقیقت که دسترسی مجدد رژیم به منابع مالی بلوکه شده خاطرنشان کردیم که رفع تحریم‌ها کوچک‌ترین منفعت اقتصادی برای مردم ما نخواهد داشت. ما امضا کنندگان دارای هیچ پُست و منصب حکومتی و لشکری نبودیم که از قِبَل تحریم‌ها صاحب درآمدهای کلانی گردیم!».

از آنجا که حضور در مدار سیاست ایالات متحده آمریکا منوط به حمایت از رژیم صهیونیستی است؛ ضدانقلاب در بخشی از نامه ی خود به رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با چشم پوشی از جنایت های رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه، تقصیر را متوجه ج.ا.ا دانسته و در این باره نوشتند: « پول‌های بادآورده به سوی کارخانجات تولید موشک و پهپادها سرازیر شدند و دوباره حزب‌الله لبنان، ارتش دیکتاتور بشار اسد، حشدالشعبی عراق، حوثی‌های یمن، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و البته حماس، تا بن دندان با آن موشک‌ها مسلح شدند و تدارکات وسیع مهیا شد تا بعد از فروکش کردن قتل‌عام مردم سوریه این بار با به راه انداختن جنگی دیگر در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، شاهد نابودی کامل غزه و مردم بی‌گناه و کودکان و زنانی باشیم».

اپوزسیون در بخش پایانی نامه خواستار اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران شدند! این جماعتِ نادان گویا فراموش کرده که در دوران ریاست جمهوری ترامپ سیاست فشار همه جانیه علیه ج.ا.ا با شکست مواجه شد و بسیاری از تحریم ها تکراری و نمادین بود!


[1] پروژه پیکان آرت _ لینک خبر

پی نوشت: اسامی برخی از امضا کنندگان نامه به رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا: زرتشت احمدی‌راغب، کیقباد اسماعیل‌پور، عباس اکرمی، فهیمه ایلغمی، میترا بابک، حسن باقری‌نیا، بابک بهزادی، نیما بهرامی، رحیم بندویی، دیانا بیگلری، شعله پاکروان، مهرداد پوشایی، محسن تقی‌زاده، کمال جعفری یزدی، خسرو جعفری، نگار جوکار، سپیده حجامی، محمد حسن حسن زاده، غلامرضا حسین‌بُر، محمدولی حیدربیگی، محمدرضا خسروی، نوشین خواجه، حمید دانشوری، مصطفی دهباشی زاده، عین‌الله رضازاده جویباری، احمد رحیمی، فاطمه سپهری، محمدحسین سپهری، قاسم شعله‌سعدی، محمدمهدی شهبازی‌فرد، رفعت شهابی، عادل شریفی، فریبرز صارمی، محمدرضا عالی‌پیام، منصور فرجی، احد قربانی دهناری،علی‌حسین قلی‌لو، رسول کاظمی، ملیحه کریم‌الدینی، فرامرز کلانتری،فروغ کنعانی، امیر لباف، جواد لعل‌محمدی، سیران محمدحسینی، عبدالرسول مرتضوی، محمد مهدوی‌فر، رضا مهرگان، سام منتظری، مهشید ناظمی، عباس واحدیان شاهرودی