main image
 220    1402/12/02

وزن سیاسی عبدالله مهتدی به روایت تصویر

اینجا از تجزیه طلبان استقبال نمی شود

به گزارش ماهستیم؛ عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب تروریستی کومله کردستان چندی پیش با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس 54 سالگی تاسیس حزب کومله را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: « پنجاە و چهار سال تلاش. شروع کار در میان دانشجویان، ریشە دواندن در شهرها و روستاها، در میان معلمان و دانش آموزان، کارگران، دهقانان، زنان، جوانان. تشکیل شبکە محکمی از اعضای سخت کوش و باایمان کە کار اصلی شان رفتن بە میان مردم و روشنگری و سازماندهی بود ...».

پس از 54 سال تلاش خستگی ناپذیر [به قول خودشان] جالب است بدانید تنها 329 نفر، سالروز تشکیل حزب کومله کردستان را تبریک گفته اند! آمار مربوط به این یادداشت نشان می دهد که علیرغم 15 هزار بازدید فقط 329 آن را پسندیده اند!

عبدالله مهتدی

دلیل عدم همراهی و استقبال از امثال افرادی چون عبدالله مهتدی، گرایش اقوام ایرانى به اصل تمامیت ارضى کشور است. به عبارت دیگر به دلیل اینکه گرایش عمده اقوام ایرانى، همواره محافظت از تمامیت ارضى کشور بوده و هست لذا رهبران این جریان ها به جای تکیه بر پشتوانه مردمی همواره از بیگانگان طلب حمایت کرده اند!

برخلاف آنچه که عبدالله مهتدی ادعا می کند باید خاطرنشان کرد که فعالیت جریان هایی چون حزب کومله کردستان همواره به ضرر مردم ایران بوده است. اغلب این جریان ها هنگامی که دولت مرکزی در موضع ضعف بوده  اند با سوء استفاده از موقعیت بوجود آمده و طرح شعارها و مطالبات قومی، دست به اسلحه برده و اعلام خودمختاری کرده اند!

وابستگی سران گروهک های تجزیه طلب به عوامل غربی غیرقابل انکار است. وابستگی قاضى محمد به شوروى سابق [1]، عبدالرحمان قاسملو رهبر معدوم حزب منحله دمکرات[2]، عبدالله مهتدى رهبر کومله، جـلال حسینى رهبر خبات، شیخ عثمان نقشبندى رهبر سپاه زرگارى و همچنین رحمان حاجى احمدى سرکرده پژاک [که تابعیت آلمانى دارد و به صراحت اعلام کرده که دستگاه امنیتى آلمان از فعالیت هاى او با خبر است]./تمام

 


[1] حمایت نظامى ـ اقتصادى این کشـور از قاضی محمد در جریان بحران کردستان در سـال 1324

اسناد وابستگی قاسملو

اسناد وابستگی قاسملو

[2] در یکی از اسناد بسیار مهم منتشر شده از سوی ویکی لیکس مربوط به 16 فوریه 1988، گزارشی محرمانه از گفتگوی عبدالرحمن قاسملو رهبر حزب دموکرات کردستان ایران با مامور اطلاعاتی دولت آمریکا را می‌خوانیم. مطابق این سند قاسملو چند روز پس از ملاقاتی با صدام حسین، دیداری دارد با مامور اطلاعاتی آمریکا در بغداد و به واسطه او از ایالات متحده درخواست حمایت سیاسی می‌کند. نکته جالب گفته‌های قاسملو آنجاست که به مأمور آمریکایی می‌گوید حزب چریکی تحت رهبری او پول و اسلحه به اندازه کافی در اختیار دارد چراکه در طی سال‌های پیش از آن [یعنی بعد از انقلاب اسلامی و شروع جنگ] به اندازه کافی از ارتش و پاسداران اسلحه به غنیمت گرفته است و حدود 12-10 هزار نیروی چریک تحت فرماندهی دارد.