main image
 95    1403/03/02

گاف بنگاه خبرپراکنی در جریان سانحه بالگرد رئیس جمهور

یک بام و دو هوا بی بی سی فارسی

به گزارش ماهستیم؛ بنگاه خبرپراکنی BBC فارسی در جریان ناآرامی ها و اغتشاش های خیابانی یک سیاست را تکرار کرده است، این به اصطلاح رسانه ی خبری با نقض اخبار رسانه های داخلی و طرح ادعای دسترسی به منابع موثق اخبار و گزارش های دلخواه خود را به خورد مخاطبان داده است.

بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی از ابتدای انتشار خبر بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور با نقض اخبار رسانه های داخلی تلاش کرد تا جریان خبر رسانی را بر عهده گیرد. BBC فارسی با دعوت از تحلیلگران و کارشناسان مختلف اخبار ضد و نقیض را درباره حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر کرد.

نکته قابل تامل اینکه تا قبل از انتشار خبر شهادت رئیس جمهور و همراهان توسط رسانه ملی، بنگاه خبرپراکنی BBC فارسی و تحلیلگران آن ادعا می کردند که از همه چیز اطلاع دارند! در همین رابطه می توان به حضور مریم دهکردی، سردبیر سایت ایران وایر اشاره کرد.

مریم دهکردی، سردبیر ایران وایر در جریان مصاحبه با تلویزیون BBC فارسی ادعا کرد که بواسطه منابع مطلع در ایران از همه چیز اطلاع دارد! او در این باره گفت: « .. از همان ساعات اولیه بروز سانحه، ایران وایر مطلع شد که کشته شدن [شهادت] ابراهیم رئیسی در این سانحه قطعی بوده است! منبع آگاه که با ما صحبت کرد به این موضوع تاکید کرد که مقام های جمهوری اسلامی در حال مدیریت خبر هستند؛ یعنی اطلاع رسانی از طریق کانال های ویژه با ادبیات خاص و حتی به نظر می رسد که متن ها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد!».

ادعای مریم دهکردی، سردبیر ایران وایر درباره آگاهی از جزئیات سانحه هوایی در حالی است که او چند دقیقه بعد اعتراف می کند که هنوز اطلاع چندانی از سانحه ندارد! او در این باره گفت: « ... اخبار مختلف درباره سانحه بالگرد منتشر می شد، ما هنوز هم نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است! آیا این سقوط به دلیل نقص فنی بالگرد بوده یا به دلیل شرایط خاص آب و هوایی ...».

مریم دهکردی، سردبیر ایران وایر

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

همچنان که گفته شد سیاست بنگاه خبرپراکنی BBC نقض اخبار داخلی و جریان اطلاع رسانی به نحو دلخواه بوده است. آنچه گفته شد مصداق بارز از سیاست این به اصطلاح رسانه خبری بود./تمام