main image
285   1400/11/05  

آتنا دائمی از زندان آزاد شد

مهره مسیح علینژاد و محمد نوری زاد چه خواهد کرد

به گزارش ماهستیم؛ آتنا دائمی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز از زندان لاکان رشت آزاد گردید. او به جرم تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم به ۱۴ سال زندان محکوم گردید، که البته این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 7 سال تقلیل یافت.

آتنا دائمی، فاطمه دائمی خشکنودهانی در 26 اسفندماه سال گذشته از زندان اوین به زندان لاکان رشت منتقل گردید، گفتنی است انتقال این زندانی بنابر درخواست افراد خانواده و موافقت مقام قضائی به جهت سهولت در دیدار صورت گرفت. برخلاف ادعای او و رسانه های ضدانقلاب باید خاطرنشان کرد آتنا دائمی ظرف 7 ماه گذشته 34 بار با اعضای خانواده و وکیل ملاقات داشته است. [1]

فعالیت های تبلیغاتی در رابطه با کارزار مسیح علینژاد علیه پوشش حجاب و همچنین تولید و انتشار شب نامه های متعدد درباره کارزار لگام [لغو گام به گام اعدام که توسط محمد نوری زاد راه اندازی شد] از جمله فعالیت های آتنا دائمی علیه جمهوری اسلامی ایران است؛ او برای اولین بار توسط ضابط قضائی در مهرماه 1393 بازداشت شد.

علیرغم اینکه مادر آتنا دائمی معتقد است فرزندش نه فعال سیاسی است و نه الفبای سیاست را می داند اما باید خاطرنشان کرد که او اگاهانه و عامدانه علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده است و نکته قابل تامل اینکه حتی در طول دوران محکومیت نیز همین رویه را در پیش گرفته است؛ لازم به ذکر است افراد خانواده بارها با شبکه های تلویزیونی خارج از کشور مصاحبه کرده اند که خود مصداق بارز ارتباط با عوامل ضدانقلاب است! با این حال وزارت اطلاعات و دستگاه قضائی کشور حساسیتی در این باره نشان نداده است.

 


[1] مری لالور، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص مدافعان حقوق بشر با انتشار توئیتی نوشت: « من گزارش‌های نگران‌کننده‌ای می‌شنوم مبنی بر اینکه آتنا دائمی بیش از ۲ ماه است که اجازه ندارد با خانواده‌اش تماس بگیرد. من از مقامات ایرانی می‌خواهم فوری یک تماس تلفنی ترتیب دهند».

ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به توئیت گزارشگر ویژه سازمان ملل پاسخ داد که این نهاد باید به منابع معتبر تکیه کند! خانم دائمی در طول ۷ ماه گذشته ۳۴ بار با خانواده و وکیل خود ملاقات کرده است. وی، همچنین مشکلی برای تماس با خانواده خود، طبق مقررات مربوطه، ندارد.