main image
 17596    1399/09/10 1399/09/10

مریم سما، نماینده زن مجلس افغانستان کیست و چرا علیه ایران فعالیت می کند!؟ +تصویر و فیلم

مریم سما، نماینده زن مجلس افغانستان کیست و چرا علیه ایران فعالیت می کند!؟ +تصویر و فیلم


به گزارش ماهستیم؛ جمهوری اسلامی ایران از آغاز ناامنی و جنگ در کشور افغانستان پذیرای هزاران افغانی بوده است، با وجود اینکه اغلب کشورهای دنیا اجازه ورود مهاجران به کشورشان را نمی دهند اما ایران نه تنها به میلیون ها افغانی اجازه سکونت بلکه در برخی موارد نیز اجازه استفاده از فرصت های برابر را داده است. باید خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره از منظر دینی به امور مربوط به مهاجران افغانستان رسیدگی کرده است با این حال طی سال های گذشته عناصر مزدور به دنبال ایجاد اختلاف میان ملت ایران و افغانستان برآمده اند. از جمله این افراد می توان به «مریم سما» عضو مجلس افغانستان اشاره کرد.

 

مریم سما طی سال های اخیر بارها جمهوری اسلامی ایران را مسئول قتل شهروندان افغانستانی عنوان کرده است! حادثه واژگونی خودرو حامل شهروندان افغانی [که مخفیانه و به صورت قاچاق وارد کشور می شدند] بهانه ای شد تا عضو مجلس نمایندگان افغانستان به هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران بپردازد. [1]

 

نکته قابل تامل درباره مریم سما اینکه او درباره تجاوز نظامی ایالات متحده امریکا به افغانستان و کشتار بیرحمانه شهروندان افغانی [که روزانه شاهد آن هستیم] مطلبی بیان نمی کند! مرور نطق ها، سخنرانی ها و مصاحبه های مریم سما موید این مطلب است که او به بهانه حقوق شهروندان افغانی ساکن ایران به نفرت پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران مشغول است.

 

همانطور که پیشتر گفته شد اغلب کشورهای دنیا برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی، ساز و کارهای قانونی سخت در نظر گرفته اند چراکه حضور آنها هزینه های سرسام آور به دنبال خواهد داشت. در حالی که ایالات متحده امریکا دیوارهای بتنی می سازد و کشورهای اروپایی مهاجران را در کمپ های غیراستاندارد به حال خود رها کرده اند اما جمهوری اسلامی به مهاجران افغانستانی اجازه کار و فعالیت می دهد.

 

نظر به اینکه افغانستان در مقایسه با دهه های گذشته در شرایط ثبات قرار دارد بنابراین حضور غیرقانونی آنها در ایران توجیه منطقی ندارد؛ در همین رابطه مجلس شورای اسلامی مشغول تدوین طرح جامع برای مهاجران غیرقانونی است که شامل مهاجران افغانستانی نیز می شود.

 

مریم سما، عضو مجلس افغانستان با اشاره به طرح تدوین ساماندهی مهاجران غیرقانونی ادعا می کند که این طرح اجازه قانونی برای قتل شهروندان افغانستانی است. نکته جالب اینکه اظهارات او به طور گسترده در رسانه های معاند فارسی زبان بازنشر شده است!

 

حمایت و بازنشراخبار مربوط به مریم سما در رسانه های ضدانقلاب


در پایام گفتنی است که مریم سما با طرح مباحث پوپولیستی در تلویزیون طلوع به دنیای سیاست راه پیدا کرد؛ سایت Black Mirror درباره مریم سما می نویسد: « محال است بدون هیچ پشتوانه و تنها به واسطه چندسال کار در یک تلویزیون خصوصی [تلویزیون طلوع] بتوان وکیل مجلس شد! او با رئیس کمیسیون و کارمندان انتخابات رابطه دوستانه و بعدها غیراخلاقی برقرار کرد [که فیلم آن نیز منتشر شده است]. مریم سما همچنین با برخی از اعضای ارگ به جهت نفوذ بیشتر در مجلس نمایندگان رابطه برقرار کرده است و دلیل آن نیز حمایت وی از «کمال صالحی» می باشد.

 



صرف نظر از حاشیه های مربوط به مریم سما باید گفت که او به جای اینکه روی مردم افغان حساب باز کند بیشتر چشم به حمایت کشورهای غربی دارد و از این بابت دروغ پردازی و جنجال آفرینی اش علیه جمهوری اسلامی ایران قابل فهم است./تمام

 

 



[1] مریم سما به واقعیت حادثه واژگونی خودرو در یزد اشاره نمی کند، اینکه خودرو حامل مهاجران غیرقانونی به دستور ایست پلیس توجه نکرده و سعی می کند با استفاده از تجهیزات غیرقانونی فرار کند. ماموران انتظامی به لاستیک خودرو شلیک می کنند که خودرو واژگون و در نهایت آتش سوزی روی می دهد. از این حیث اقدام پلیس نیروی انتظامی در شلیک به خودرو فراری یک رویه معمول در تمام کشورهای دنیا است.

مطالب مرتبط