main image
412   1400/10/27  

انتقال سهیلا حجاب به کانون اصلاح و تربیت

فعال حقوق بشر که در زمین سلطنت طلبان توپ می زد

به گزارش ماهستیم؛ سهیلا حجاب با تصمیم کمیته مسئولان زندان سنندج به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل گردید. اگرچه اطلاع دقیق از شرایط انتقال این زندانی در دست نیست اما گفته می شود که گروهی از زندانیان زن استان کرمانشاه به دلیل کمبود جا و نگهداری زندانیان مرد به بند کانون اصلاح و تربیت منتقل شده اند. با این همه باید خاطرنشان کرد که اخبار و گزارش رسانه های معاند درباره اعمال خشونت علیه سهیلا حجاب واقعیت ندارد و دروغ است.

سهیلا حجاب پیشتر در دی‌ماه 1397 در شیراز بازداشت و پس از طی مراحل دادرسی به دو سال حبس محکوم شده بود، او پس از 5 ماه حبس در زندان عادل‌آباد شیراز با اعمال عفو از زندان آزاد می شود. او پس از آزادی به جای تغییر رفتار و بازگشت به زندگی عادی، روند غلط گذشته را پیش گرفت و از پیمان نوین و رضا پهلوی اعلام حمایت کرد.

سهیلا حجاب در یک فایل صوتی از عموم مردم ایران خواست تا علیه جمهوری اسلامی به پا خیزند و برای براندازی حکومت تلاش کنند؛ این در حالی بود که رسانه های معاند فارسی زبان از او به عنوان فعال حقوق بشر و فعال مدنی یاد می کردند!

تکرار اعمال گذشته و عضویت در گروه های سلطنت طلب منجر به دستگیری سهیلا حجاب در خردادماه ۹۸ منجر شد، او  چندی بعد با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه او را از بابت اتهاماتی از جمله « تبلیغ علیه نظام«، « اجتماع و تبانی»، « تشویش اذعان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد./تمام