main image
300   1400/10/27  

تصمیم شورای انضباطی زندان قرچک ورامین برای صبا کُرد افشاری

تعلیق دو هفته ی ملاقات حضوری

به گزارش ماهستیم؛ در سال های اخیر کارزارهای متعدد به سرکردگی مسیح علینژاد علیه پوشش حجاب شکل گرفته است، علیرغم جنجال و هیاهوی کمپین «آزادی های یواشکی» و «چهارشنبه های سفید» میزان استقبال عمومی از کارزارهای مسیح علینژاد به مرور کاهش یافت و انتظار می رفت که او نیز سرنوشت مشابه دیگر جریان های ضدانقلاب داشته باشد. مسیح علینژاد برای ادامه حیات سیاسی برخی اجیرشدگان را به میدان فرستاد. در همین رابطه می توان به کمپین «نه به حجاب اجباری» و حضور افراد مرتبط با مسیح علینژاد اشاره کرد. صبا کُرد افشاری یکی از افراد مرتبط با مسیح علینژاد بود که مورخه 11 خرداد 1398 توسط ضابط قضائی بازداشت و به بازداشتگاه وزار منتقل گردید.

صبا کُرد افشاری 12 خرداد 1398 به شعبه یک بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) منتقل و اتهام « تبلیغ علیه نظام»، « اجتماع و تبانی از طریق ارتباط با رسانه‌های بیگانه»، « تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب» به او تفهیم شد. حکم زندان حدود ۲۰ روز پس از برگزاری دادگاه از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر شد.

مسیح علینژاد و رسانه های معاند فارسی زبان از ابتدای دستگیری صبا کُرد افشاری به دروغ پردازی و سیاه نمایی علیه حکومت ج.ا.ا اقدام کردند، گزارش های متعددی از شکنجه، آزار و اذیت، اعتراف اجباری و .... با هدف جلب افکار عمومی و مظلوم نمایی درباره صبا کُرد افشاری منتشر گردید، با این حال او مورد لطف و رافت دستگاه قضائی کشور قرار گرفت، لغو اشد مجازات و تخفیف در حکم زندان از جمله مهم ترین این موارد بود.

در مقابل لطف و رافت دستگاه قضائی کشور اما صبا کُرد افشاری رفتار مناسب از خود نشان نداده است! او و دیگر زندانیان سیاسی_امنیتی همچنان به ارتباط با رسانه های معاند فارسی زبان و عوامل ضدانقلاب در خارج از کشور ادامه داده و از مرخصی های موقت برای انتشار مطالب دروغ و کذب علیه ج.ا.ا سوء استفاده می کنند.

زندانیان سیاسی_امنیتی تنها به این دلیل که مورد توجه رسانه های معاند فارسی زبان هستند، امتیازهایی بیشتر از سایر زندانیان برای خود قائل هستند. به تازگی خبر رسیده  است که صبا کُرد افشاری به دنبال عدم رعایت مقررات زندان و ایجاد جنجال به مدت 2 هفته از ملاقات حضوری ممنوع شده است.

مطابق معمول رسانه های معاند فارسی زبان با استناد به اظهارات یک منبع مطلع به دروغ پردازی در این باره پرداختند. یک سایت ضدانقلاب در این باره نوشت: «صبا کُرد افشاری به نشانه اعتراض حاضر به ترک سالن ملاقات نشد. ماموران زندان با بی احترامی پدر او را هل دادند و با تهدید از سالن بیرون انداختند».

دروغ پردازی ها و جنجال آفرینی رسانه های معاند درباره با کُرد افشاری البته پیشینه دار است.

پیشتر سایت ایران وایر روایت هالیوودی از انتقال صبا کُرد افشاری به دادگاه گزارش کرده بود، این سایت نوشت: « منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود درباره برگزاری دادگاه صبا کُرد افشاری به ایران‌ وایر گفته که صبا را به شکل امنیتی از زندان اوین به دادگاه آوردند! برخلاف روال معمول که ماموران زندان، زندانیان را برای شرکت در دادگاه می‌آورند اما ماموران بند 2 الف سپاه پاسداران او را با ماشین دودی و چشم بند و پابند به جلسه دادگاه آوردند. به نظرم می‌خواستند او را بترسانند»./تمام