main image
245   1401/05/21  

توسل به ابتذال جنسی برای آزادی این دو دانشجو

دروغ بزرگ فعالان به اصطلاح حقوق بشر

به گزارش ماهستیم؛ تلاش های برای آزادی بی قید و شرط علی یونسی و امیرحسین مرادی به معنای واقعی کلمه به ابتذال کشیده شد! فعالان به اصطلاح حقوق بشر با استناد به یک منبع آگاه [که سناریوی تکراری برای دروغ پراکنی و طرح شایعه است] اعلام کرده اند که این دو زندانی از بند 209 زندان اوین به مکانی خارج از زندان منتقل شده اند و ماموران وزارت اطلاعات با تهدید و خشونت جنسی از آنها اعتراف گرفته است!

نکته قابل تامل اینکه سازمان عفو بین الملل نیز با استناد به این گزارش، خواهان اقدام فوری برای آزادی بی قید و شرط امیرحسین مرادی و علی یونسی شده است و اتهام منتسب به آنها را ساختگی خوانده است!

فرزاد صیفی‌کاران، روزنامه‌نگار و نویسنده [رادیو زمانه] با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: « علی یونسی و امیرحسین مرادی توی زندان توسط نیروهای امنیتی تهدید به تجاوز شدن.... هولناکه»

همچنان که گفته شد تلاش ها برای آزادی این دو زندانی به معنای واقعی کلمه به ابتذال کشیده شده است؛ البته که برای کاسبان حقوق بشری تفاوت ندارد، آنها با استناد به منبع آگاه هر آنچه در ذهن خود ساخته اند را می نویسند!

در فروردین ماه سال 1399 ماموران اداره اطلاعات موفق به دستگیری علی یونسی و امیرحسین مرادی شدند؛ آنها به بمب گذاری و انفجار در بیش از 21 نقطه شهر تهران متهم هستند. [1] عناوین اتهام علیه این دو متهم عبارتند از فساد فی‌الارض، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغاتی علیه نظام می باشد.

علی یونسی و امیرحسین مرادی در دادگاه بدوی به جرم تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به 1 سال حبس محکوم شدند. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران نیز حکم دادگاه را تائید کرد؛ بر این اساس حکم اشد مجازات یعنی ۱۰ سال حبس برای هر یک از این آن دو قابل اجرا خواهد بود.

 


[1] گفتنی علی یونسی و امیرحسین مرادی در جریان دیدار با اعضا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف [که با حضور مسئولان قضائی و کارشناسان اداره اطلاعات برگزار گردید] عنوان کردند که در جریان بمب گذاری ها مقصر هستند و بخشی از اتهام های انتسابی را قبول دارند.