main image
131   1401/11/16  

حمایت مولوی عبدالحمید از این زندانی

واکنش قوه قضائیه به ادعای مولوی عبدالحمید

به گزارش ماهستیم؛ مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی مدعی شد که فرهاد میثمی از زندانیان سیاسی و امنیتی دست به اعتصاب غذا زده و جان او در خطر است. امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به تصاویر منتشر شده از فرهاد میثمی از مسئولان دستگاه قضائی کشور خواست تا هر چه زودتر امکان آزادی او را فراهم کنند!

دستگاه قضائی در واکنش به ادعای رسانه های بیگانه خاطرنشان کرد که نامبرده کمترین غذا را مصرف می کند و در اعتصاب غذا نیست.

رسانه های بیگانه از فرهاد میثمی به عنوان یکی از مخالفان پوشش حجاب در ایران یاد می کنند؛ او پیشتر به جرم تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات به زندان محکوم شده بود. او دوم دی ماه 1397 با قرار کفالت رضا خندان [همسر نسرین ستوده] از زندان آزاد شد.

ماجرای کاهش وزن فرهاد میثمی به اعمال فشار علیه دستگاه قضائی کشور در ارتباط با پرونده جاسوسی احمدرضا جلالی مربوط می شود. این زندانی سیاسی_امنیتی به دنبال گمانه زنی ها در رابطه با اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی دست به اعتصاب غذا زد.

در همین رابطه فرهاد میثمی اعلام کرد: «... تا زمان توقف اجرای حکم اعدام جلالی اعتصاب غذا خواهم کرد و از همه دوستان می خواهم به جای تمرکز بر سلامتی اینجانب تمام تلاش خود را معطوف به عدم اجرای حکم اعدام احمد رضا جلالی کنند».

فرهاد میثمی پبشتر دست به اعتصاب غذای تر زده بود و تنها آب و نمک مصرف می کرد. اغتشاش های اخیر بهانه ی شد تا او دوباره دست به اعتصاب غذا زده و مورد توجه رسانه های معاند و محافل سیاسی غرب قرار گیرد. گفتنی است اعتصاب غذا به روش تَر خطر حیاتی برای فرد به دنبال ندارد و به مرور زمان باعث کاهش وزن خواهد شد./تمام

مطالب مرتبط