main image
292   1401/11/10  

حکم دادگاه انقلاب در خصوص پرونده فاطمه سپهری

محکومیت فاطمه سپهری

به گزارش ماهستیم؛ فاطمه سپهری خواهر محمدحسین سپهری از بابت اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی و مصاحبه با رسانه های معاند فارسی زبان مجرم شناخته شد و به یک سال حبس تعزیری و پرداخت 20 میلیون تومان جزای نقدی محکوم گردید.

فاطمه سپهری اولین بار در مرداد ماه سال 1398 به اتهام اهانت به اسلام و امام خمینی (ره)، تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت ملی، تلاش برای براندازی نظام ج.ا.ا و مصاحبه با رسانه های معاند فارسی زبان دستگیر و بازداشت شد.

روابط عمومی دادگستری مشهد طی اطلاعیه ی درباره پرونده قضائی فاطمه سپهری نوشت: «با عنایت به تحقیقات بعمل آمده، فقدان سابقه محکومیت مؤثر کیفری و وضعیت متهمه و همچنین با در نظر گرفتن رأفت اسلامی، شعبه ۱۴۹ دادگاه کیفری دو مشهد؛ مجازات‌های نامبرده را در خصوص اخلال در نظم و آسایش عمومی و همچنین تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به تحمل شلاق و حبس؛ به بمدت ۵ سال بصورت مشروط تعلیق نمود».

علیرغم لطف و رافت اسلامی دستگاه قضائی اما فاطمه سپهری به محض آزادی مشروط در پیام ویدئویی برای نظام جمهوری اسلامی ایران خط و نشان کشید!

فاطمه سپهری در جریان اغتشاش های اخیر بار دیگر مردم را به حضور در کف خیابان و اقدام برای براندازی نظام ج.ا.ا تشویق کرد! او پس از انجام مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال به دستور مقام محترم قضائی در روز چهارشنبه سی ام شهریور ماه دستگیر و بازداشت شد.

فاطمه سپهری در ۱۳ آذرماه طی پیام صوتی از مردم خواست که از فراخوان اعتراضات ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر حمایت کنند؛ او افزود تا جمهوری اسلامی از بین‌نرود، ما روز خوش نخواهیم داشت!/تمام