main image
384   1401/07/03  

دستگیری و بازداشت فاطمه سپهری

اما و اگر درباره علت بازداشت

به گزارش ماهستیم؛ فاطمه سپهری روز چهارشنبه به دستور مقام محترم قضائی دستگیر و جهت بازجویی به اداره اطلاعات مشهد منتقل شد.

فاطمه سپهری از امضاکنندگان بیانیه موسوم به 14 نفر پیشتر در دادگاه انقلاب مشهد از بابت تلاش برای براندازی، تبلیغ علیه نظام ج.ا.ا، مصاحبه با رسانه های معاند فارسی زبان، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع به 6 سال زندان محکوم شد که در نهایت این حکم در دادگاه تجدید نظر به 3 و 6 ماه کاهش یافت. لازم به ذکر است حکم دادگاه برای مدت 5 سال به شرط خودداری از فعالیت تعلیق شد.

بازداشت و دستگیری فاطمه سپهری پس از آن صورت گرفت که او از مراجعه به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خودداری کرد! گفتنی است چندی پیش رسانه های معاند فارسی از صدور ابلاغیه ی الکترونیکی جهت مراجعه به شعبه 903 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خبر داده بودند.

فاطمه سپهری به همراه برادرش محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی و هاشم خواستار از معدود افرادی هستند که تا قبل از امضای بیانیه 14 نفر سابقه فعالیت سیاسی نداشته اند. به نظر می رسد که احضار فاطمه سپهری به شعبه 903 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به جهت تذکر دوباره درباره شرط تعلیق حکم دادگاه انقلاب بوده باشد./تمام