main image
303   1400/11/23  

صدور رای دادگاه انقلاب برای شکیلا منفرد

حرف و حدیث ها درباره پرونده

به گزارش ماهستیم؛ کاربران شبکه های اجتماعی بر این باورند که شکیلا منفرد مهره نفوذی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است! حرف و حدیث ها درباره پرونده او بسیار است، رسانه های معاند فارسی زبان ادعا می کنند که وی به جرم اهانت به مقدسات دینی بازداشت و روانه زندان شده است اما به نظر می آید که جرایم وی در ارتباط با فعالیت های تبلیغاتی علیه نظام ج.ا.ا و ارتباط با اپوزسیون خارج از کشور باشد.

در حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران آمده است که نامبرده به جرم نشر اکاذیب و عضویت در گروه‌های مخالف نظام به 2 سال و 8 ماه زندان و همچنین پرداخت مبلغ ۱0۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم است. او پیشتر به 4 سال و 2 ماه زندان و 4 ماه کار اجباری در وزارت جهاد کشاوزی محکوم شده بود.

شکیلا منفرد پس از مدتی فعالیت در شبکه های اجتماعی [اینستاگرام و توییتر] با جذب فالوور مورد توجه افرادی چون شاهین نجفی، مهدی موسوی، یغما گلرویی، فاطمه اختصاری و .... قرار گرفت؛ اندکی بعد هم با اعضای سازمان فرشگرد ارتباط برقرار کرد، این موضوع سبب شد تا خبر دستگیری او خیلی زود در محافل خبری ضدانقلاب بازنشر شود.

از نکات قابل تامل درباره شکیلا منفرد می توان به اختلاف او با شاپرک شجری زاده [مهره ی مسیح علینژاد در داخل کشور] اشاره کرد. شاپرک شجری زاده پس از آنکه از سوی شکیلا منفرد متهم به پرونده سازی علیه گلرخ ایرایی، سهیلا حجاب و ... شد، نوشت: «... بهتره یکی بره به زندانیان دربند توضیح بده که چطور همه فعالین مشروطه خواه شناسایی ودستگیرشدن وحکم گرفتن و تو داری راست راست راه میری و و اطلاعات هم در ازای اتهام زدن و دروغ گویی نسبت به فعالین بهت کاری نداره؛ تشت رسواییت ازاون بالا افتاده پایین».

همچنان که گفته شد حرف و حدیث ها درباره شکیلا منفرد بسیار است! برخی کاربران شبکه های اجتماعی با تاثیر پذیری از افرادی چون شاپرک شجری زاده و کاوه موسوی، معتقد هستند که او مهره ی نفوذی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران است! در عوض تلویزیون من وتو و ایران اینترنشنال از او به عنوان قهرمان مبارزه با حکومت ایران یاد می کنند!

با این همه باید گفت که شکیلا منفرد نه نفوذی سازمان اطلاعات سپاه است و نه یک فعال سیاسی در آن حد که رسانه های معاند فارسی زبان می گویند! او تنها به جرم انتشار مطالب کذب در شبکه های اجتماعی و ارتباط با گروه های ضدانقلاب به 2 سال و 8 ماه زندان محکوم شده است.