main image
349   1401/03/30  

علت عدم انتقال هاشم خواستار به مرکز درمانی چه بود!؟

بررسی ادعای دروغ اعضای خانواده

به گزارش ماهستیم؛ هاشم خواستار از امضا کنندگان بیانیه 14 نفر که هم اکنون دوران محکومیت خود را سپری می کند مدعی است که مسئولان زندان وکیل آباد مشهد اجازه رسیدگی پزشکی را نمی دهند!

خبرگزاری هرانا با استناد به گزارش یک منبع ناشناس می نویسد: « مسئولان زندان وکیل آباد مشهد با وجود نیاز هاشم خواستار به رسیدگی پزشکی، با اعزام او به بیمارستان مخالفت می کنند».

ادعای خبرگزاری هرانا در خصوص ممانعت مسئولان زندان در حالی است که چند روز پیش محمد حسین سپهری، یکی از امضا کنندگان بیانیه 14 نفر برای عمل جراحی برداشتن توده چربی منتقل بیمارستان شد! با این وجود چرا هاشم خواستار به مرکز درمانی منتقل نشده است!؟

ماجرا از این قرار است که مسئولان زندان برای انتقال زندانیان به خارج از زندان از دستبند استفاده می کنند؛ تنها به این دلیل که هاشم خواستار با این کار مخالفت دارد، این کار صورت انجام نشده است.

گفتنی است اغلب زندانیان سیاسی_امنیتی با توسل به شیوه های گوناگون درصدد جلب توجه افکار عمومی هستند؛ در همین رابطه می توان به انتشار اخبار و مطالب نادرست اشاره کرد. اعضای خانواده هاشم خواستار در ارتباط با رسانه های بیگانه، چنان درباره وضعیت سلامت او صحبت می کنند که گویی در صورت عدم رسیدگی پزشکی، جان او به خطر خواهد افتاد! در حالی که چنین نیست.

هاشم خواستار ۲۰ مردادماه ۹۸ توسط ضابط دستگاه قضائی دستگیر و بازداشت شد، شش ماه بعد پرونده او در شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت؛ او به جرم اهانت به بنیانگذار انقلاب اسلامی، تشویش اذهان عمومی، ارتباط با رسانه های بیگانه و مصاحبه با آنها، شرکت در تجمعات غیرقانونی، اهانت به مقدسات اسلامی به ۱۶ سال حبس، ۳ سال تبعید به شهرستان نیکشهر و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد./تمام