main image
 147    1403/04/29

نقش جمهوری اسلامی در ترور دونالد ترامپ

تلویزیون ایران اینترنشنال ادعا کرد

به گزارش ماهستیم؛ تلویزیون ایران اینترنشنال با اختصاص ویژه برنامه ی در خصوص ترور ناموفق دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا این شایعه را مطرح کرد که حکومت ج.ا.ا در این ماجرا نقش داشته است.

نکته قابل تامل در ویژه برنامه تلویزیون ایران اینترنشنال، استناد این رسانه خبری به اظهارات سناتورهای آمریکایی درباره ترور دونالد ترامپ است! از آنجا که اسناد و مدارکی دال بر نقش ج.ا.ا در طراحی عملیات ترور نامزد حزب جمهوریخواه وجود ندارد، دست اندکاران این رسانه به اصطلاح خبری به گفته های سناتورهای آمریکایی کفایت می کرده اند.

آرش اعلایی، خبرنگار ایران اینترنشنال در گفتگوی زنده با ویزه برنامه ی خبری گفت: « اینجا من با سناتورها صحبت کردم؛ نیم ساعت پیش با مک کورمک صحبت کردم، او گفت تهدیدهای ج.ا.ا چیز جدیدی نیست. دونالد ترامپ تنها رئیس جمهوری بود که جلوی بازرگانی آنها را گرفت و نگذاشت پول عایدشان شود. بنابراین جمهوری اسلامی به شدت از دونالد ترامپ ترس دارد.

آرش اعلایی در بخش دیگری از گزارش خود افزود: « ... سناتور ران جانسون از ایالت ویسکانسین من گفت که سرویس مخفی ایالات متحده باید توضیح دهد که این اطلاعات را از کجا آورده است. دولت بایدن به شدت از لحاظ بروکراسی اداری کُند هست. برخی از سناتورهای جمهوری خواه که با آنها حرف زدم به ما گفتند اطلاعاتی دارند که نمی توانند به ایران اینترنشنال بدهند!».

ایران اینترنشنال ترور ترامپ

در ویژه برنامه ایران اینترنشنال بازار داغ ایران اخبار و شایعات علیه ایران همچنان داغ است؛ سمیرا قرایی از کارمندان تلویزیون ایران اینترنشنال در ادامه ی این ویژه برنامه به گزارش بنگاه خبری CNN اشاره کرد. گفتنی است در بخشی از گزارش این رسانه آمریکایی آمده است که چهارسال از اقدام کاخ سفید علیه ژنرال عالی رتبه ایرانی [شهید حاج قاسم سلیمانی] می گذرد، اکنون اطلاعات تازه ای وجود دارد که تهدیدها علیه دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت شدت گرفته است».

سمیرا قرایی در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد که یک فرد [با هویت نامعلوم] به FBI از احتمال وقوع اقدام تروریستی خبر داده است؛ اینکه این هشدار برای چه زمانی بوده و چگونه جمع آوری شده، مشخص نیست ولی آنچه روشن است اینکه تدابیر امنیتی حول دونالد ترامپ افزایش پیدا کرده است. ما پیشتر در ایران اینترنشنال درباره قصد جمهوری اسلامی برای ترور جان بولتون گزارش هایی منتشر کرده بودیم و حتی علیه یک نفر کیفرخواست صادر شد.

نکته قابل تامل اینکه علیرغم ادعا و اصرار تلویزیون ایران اینترنشنال مبنی بر احتمال دست داشتن ج.ا.ا در ترور دونالد ترامپ اما دیگر رسانه های فارسی زبان چنین چیزی را مطرح نمی کنند. رضا علیجانی، کارشناس تلویزیون BBC فارسی در خصوص ماجرای ترور دونالد ترامپ به این نکته تاکید کرد که کاخ سفید و خانواده ترامپ احتمال دست داشتن ایران را رد کرده اند.

رضا علیجانی در این باره گفت: « ... ما نباید کاسه داغ تر از آش شویم. آمریکا جامعه اطلاعاتی واحدی ندارد که بگوییم جامعه اطلاعاتی آمریکا این حرف را می زند. کاخ سفید احتمال دست داشتن ج.ا.ا را رد کرده، خانواده ترامپ نیز واکنش مشابه نسبت به این موضوع داشته، حالا اصرار ما توجیه ندارد!؟./تمام