main image
 1249    1400/03/06 1400/03/06

روایت تلویزیون من وتو از روند مذکرات وین و نقش جناح تندرو

روایت تلویزیون من وتو از روند مذکرات وین و نقش جناح تندرو


 

به گزارش ماهستیم؛ رسانه های معاند فارسی زبان از تمام امکانات خود برای هجمه روانی_رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند. همزمان با بحث داغ انتخابات ریاست جمهوری در ایران، موضوع مذاکرات هسته ای وین نیز توسط رسانه های معاند دنبال می شود.

 

رسانه های معاند فارسی زبان در یک خط مشترک پیروز رقابت های انتخاباتی را جناح تندرو معرفی می کند که اصلا و ابدا به دنبال توافق هسته ای با کشورهای غربی نیست و اهداف توسعه طلبی منطقه ی را دنبال می کند!

 

برنامه اتاق خبر تلویزیون من وتو با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی از کارشکنی ج.ا.ا در روند مذاکرات خبر می دهد! تلویزیون من وتو بدون اشاره به سلسله اقدام های دونالد ترامپ علیه ایران و پیگیری سیاست فشار حداکثری، تلاش تیم جو بایدن برای دستیابی به توافق مشترک را نشانه عزم طرف غربی برای بازگشت به توافق برجام عنوان می کند و در عین حال حمله موشکی نیروهای مقاومت در فلسطین اشغالی را نشانه کارشکنی حکومت ج.ا.ا عنوان می کند.

 

 

همچنان که گفته شد همزمان با بحث داغ انتخابات، موضوع مذاکرات هسته ای نیز در صدر اخبار و گزارش رسانه های معاند فارسی زبان قرار گرفته است. آنها از یک سوء مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را در پایین ترین سطح برآورد کرده و از سوی مهندسی انتخابات را مورد تاکید قرار می دهند! در پایان نیز رئیس جمهور منتخب را فاقد کارایی و قدرت تصمیم گیری دانسته و از این بابت مسئول تمام نابسامانی ها را شخص رهبر معرفی می کنند.

 

امیرعباس فخرآور اگرچه این روزها به دلیل حضور دموکرات ها در کاخ سفید جای بروز و ظهور ندارد اما به سهم خود در حال خوش خدمتی به سران و مسئولان رژیم صهیونیستی است. او که «پادوی کاخ سفید» مشهور است و برای حضور مجدد جمهوری خواهان در کاخ سفید روزشماری می کند با استناد به گزارش تلویزیون من وتو درباره روند مذاکرات هسته ای می گوید: «تل آویو و واشگنتن بر سر مذاکرات هسته ای اتفاق نظر ندارند. رژیم ایران هر روز اقدام شرورانه مرتکب می شود و صلح و ثبات را بر هم می زند».

 

در گزارش بتی یوسفی [خبرنگار برنامه اتاق خبر تلویزیون من تو] درباره روند مذاکرات هسته ای آمده است: « بازی جمهوری اسلامی با بازرسی هسته ای ادامه دارد. در هفته پنجم از مذاکرات هسته ای وین تحلیلگران اتفاق نظر دارند که تیم بایدن مشتاق دستیابی به توافق مشترک با جمهوری اسلامی است! این در حالی است که آمریکا می داند بودجه 4000 موشک حماس توسط حکومت ایران تامین شده است».

 

بتی یوسفی به نقل از تحلیلگر نشریه اورشلیم پست می افزاید: « واشنگتن تصمیم دارد از بازگشت به برجام برای شروع روند مذاکرات 12 تا 18 ماهه برای حل و فصل نواقص برجام استفاده کند. اگر توافقی حاصل نشود آنوقت مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد».

 

همچنان که پیشتر گفته شد، ادعای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که ایالات متحده امریکا با اعمال تحریم های گسترده از یک سود و کشورهای اروپایی با بدعهدی و مسدود کردن کانال مبادلات مالی از سوی دیگر، برجام را زیر پا گذاشتند و از این حیث ناقض اصلی برجام هستند.

 

اپوزسیون و رسانه های معاند فارسی زبان راه حل نهایی را از زبان صهیونیست ها عنوان می کنند!

 

بخش پایانی گزارش اتاق خبر تلویزیون من وتو به راه حل نهایی اختصاص داشت. بتی یوسفی با اشاره به نگرانی مقام های رژیم صهیونیستی درباره فعالیت های فرامنطقه ای و هسته ای ایران می گوید: « آنها [مقام های رژیم اسرائیل] معتقد هستند که تحریم ها بایستی بازگردانده شود چراکه در توافق اولیه برجام مقدار زیادی پول در اختیار حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفت و  صرف توسعه طلبی منطقه ای از عراق و لبنان و سوریه و ... شد. اقدام های شرورانه به قول باراک اوباما خلاف روح برجام»./تمام

مطالب مرتبط