main image
 888    1400/08/17 1400/08/17

دلیل بازداشت کوتاه مدت گوهر عشقی و سحر بهشتی چه بود؟

دلیل بازداشت کوتاه مدت گوهر عشقی و سحر بهشتی چه بود؟


به گزارش ماهستیم؛ زندانیان سیاسی_امنیتی با هدف اعمال فشار به دستگاه قضائی کشور و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی اقدام به ارتباط با رسانه های بیگانه کرده و حجم گسترده ی از دروغ و شایعات را تحویل آنها می دهند. در همین یکسال گذشته کافی است ادعای نرگس محمدی و سپیده قلیان درباره عدم رعایت مسائل بهداشتی در زندان های کشور و تجاوز به زندانیان زن را مورد بررسی قرار داده تا متوجه شویم این جماعت تا چه اندازه فرصت طلب هستند.

 

صرف نظر از بار روانی دروغ ها و شایعاتی که رسانه های معاند فارسی زبان با استناد به اظهارات این افراد علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می کنند، باید خاطرنشان کرد که ارتباط با رسانه های بیگانه و عوامل ضدانقلاب طبق قانون اساسی جرم محسوب می شود. بر همین اساس چند روز پیش حکم دستگیری مادر ستار بهشتی و خواهر او به دلیل ارتباط با رسانه های معاند فارسی زبان صادر گردید.

 

علیرغم اینکه رسانه های معاند فارسی زبان از جلسه بازجویی گوهر عشقی و سحر بهشتی با آب و تاب یاد کرده و درباره آن بزرگ نمایی می کنند اما برگزاری این جلسه بیشتر برای گفتگو درباره دلایل ارتباط آنها با رسانه های بیگانه بوده است.

 

نکته قابل تامل اینکه گوهر عشقی روز بعد از جلسه بازجویی بار دیگر با رسانه های بیگانه ارتباط برقرار کرده و به دروغ عنوان می کند که حتی از نوه 10 ساله ش هم بازجویی به عمل آمده است! او در ادامه به رسانه های فارسی زبان گفته است: «دست از دادخواهی نخواهد کشید و از مرگ نیز هراسی ندارد».

 

اشاره گوهر عشقی به دادخواهی پرونده ستار بهشتی در حالی است که بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، قاتل ستار بهشتی به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی و آزار و اذیت موضوع ماده 578 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 به سه سال حبس تعزیری و همچنین به موجب ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 به دو سال اقامت اجباری در برازجان محکوم شده است. دادگاه رسیدگی‌کننده همچنین با استناد به ماده 608 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، قاتل ستار بهشتی را به اتهام توهین و فحاشی به 74 ضربه شلاق محکوم کرده است.

 

بهره برداری سیاسی از پرونده ستار بهشتی به اندازه ی است که حتی برخی افراد به واسطه آنکه فقط خودی نشان دهند اخبار دروغ منتشر می کنند. در همین رابطه می توان به آرش صادقی از زندانیان سیاسی_امنیتی سابق اشاره کرد. او بدون اطلاع از جزئیات جلسه گفتگو در شبکه های اجتماعی نوشت: «گوهر عشقی به همراه دختر، داماد و دو فرزند خردسالشان در خانه امن وزارت اطلاعات زندانی بودند!».

 

 

 

 

پی نوشت:

متن گزارش کمیسیون امنیت ملی در خصوص فوت ستار بهشتی _ خبرگزاری ایسنا _ کد خبر: 91101709566

مطالب مرتبط