main image
 149    1403/04/10

آخرین تحلیل ایران اینترنشنال از رقابت های انتخاباتی

در ایران اینترنشنال مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران، رسانه های معاند فارسی زبان در یک رویه مشترک تلاش کردند تا مشارکت مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند؛ اغلب این رسانه ها با تزریق فضای یاس و ناامیدی از آینده سیاسی کشور، تحریم انتخابات را تبلیغ کردند، برخی دیگر از رسانه های ماهواره ی با آدرس های غلط خود به مخاطب تصویری ناکارآمد از رئیس جمهور ترسیم کردند.

تلویزیون ایران اینترنشنال در طول رقابت های انتخاباتی چند سیاست مشخص را دنبال کرده است؛ این به اصطلاح رسانه خبری در ابتدا ضمن اشاره به ناکارآمدی رئیس جمهور در نظام سیاسی کشور، تحریم انتخابات را بهترین اقدام در برابر حکومت ج.ا.ا ارزیابی کرد. تلویزیون ایران اینترنشنال در ادامه با استناد به گزارش های تهیه شده توسط شهروند خبرنگاران از موفقیت پروژه تحریم انتخابات سخن گفت!

مراد ویسی، تحلیلگر ایران اینترنشنال درباره مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در برنامه چشم انداز گفت: « استان هایی که بالاترین سطح اعتراضات را در شهریور داشتند، بیشترین درصد تحریم انتخابات را هم داشته اند. اگر در مرحله دوم، تحریم کنندگان انتخابات به 70 درصد برسد، بقای ج.ا.ا به خطر می افتد».

تلویزیون ایران اینترنشنال علیرغم تاکید بر تحریم انتخابات ریاست جمهوری، علیه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری وارد عمل شده است. به نظر می رسد که دست اندرکاران تلویزیون ایران اینترنشنال با این گمانه که حضور آقای پزشکیان ممکن است به داغ شدن رقابت های انتخاباتی منجر شود، از لحظه اعلام برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تکاپو افتاده است.

آسیه امینی در بخشی از اظهارات خود در برنامه چشم انداز در این باره گفتند: « ...اصلاح طلب ها در جامعه سیاسی ایران بیشتر محافظه کار هستند و علیرغم آنچه می گویند دنبال رفورم نبوده و نیستند! وضعیت آنها در دور دوم بدتر خواهد شد! تنها سرمایه آنها در کسب رای همانا ترساندن مردم از سعید جلیلی است».

مهدی مهدوی آزاد، تحلیلگر ایران اینترنشنال نیز در گفتگو با ویژه برنامه انتخابات ریاست جمهوری، تحریم تنباکو در دوران قاجار را با تحریم انتخابات ریاست جمهوری مقایسه کرد، او تحریم انتخابات را در ادامه تحریم تنباکو و در راستای مبارزه علیه استبداد ارزیابی کرد و ادعا کرد که جنیش علیه استبداد شکل گرفته است!/تمام

مطالب مرتبط