main image
 109    1403/04/08

آخرین تیر رسانه انگلیسی برای خودداری از حضور پای صندوق

در برنامه شصت دقیقه مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ تلویزیون بی بی سی فارسی در آخرین روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با تفرقه پراکنی و طرح مسائل قومیتی به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه است؛ این به اصطلاح رسانه خبری با اشاره به دیدگاه و واکنش مولوی عبدالحمید در جریان رقابت های انتخاباتی مدعی شد که ساکنان مناطق مرزی دچار سرخوردگی شده اند!

مجید افشار، مجری تلویزیون BBC فارسی با تاکید بر مشکلات و کاستی ها در مناطق مرزی ادعا کرد که مردم دچار سرخوردگی شده اند و تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند. او در این باره گفت: « ... مولوی عبدالحمید در انتخابات قبلی از [شهید] ایراهیم رئیسی حمایت کرده بود ولی در انتخابات فعلی سکوت کرده و از کسی حمایت نکرده است».

عقیل دغاقله، کارشناس بی بی سی فارسی در ادامه اظهارات مجری برنامه شصت دقیقه خاطرنشان کرد که در سال های گذشته شکاف میان حکومت و قومیت ها بیشتر شده است؛ برخی اعضای ستاد آقای پزشکیان کسانی هستند که موضوع مطالبات قومی را نفی کرده و از این طریق امکان گفتگو را ناممکن می کنند».

در واپسین روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های معاند فارسی زبان دچار سردرگمی شده اند؛ تحریم یا حضور در انتخابات بحث داغ این روزهای رادیو و تلویزیون های بیگانه است. سعید برزین، تحلیلگر تلویزیون فارسی صدای آمریکا در جریان مصاحبه با این به اصطلاح رسانه خبری می گوید: « ... این انتخابات نشان می دهد فرهنگ سیاسی ایران بتدریج قوی تر می شود. کافی است به انتخابات در طول این 120 سال نگاه کنیم و ببنیم که چه اندازه بحث های انتخاباتی در رادیو، تلویزیون و شبکه های اجتماعی داغ است؛ وسعت، دقت و عمق گفتگوها در این انتخابات کم سابقه است».

سعید برزین

این تحلیلگر در ادامه خاطرنشان کرد که تحریم انتخابات ریاست جمهوری از سوی اپوزسیون خارج از کشور حاکی از تفکر غلط و توهم افرادی است که اطلاع چندانی از وضعیت سیاسی و اجتماعی حال حاضر ایران ندارند. او در این باره گفت: « شعار تحریم انتخابات از سوی اپوزسیون در حالی است که نه ایدئولوژی مشخص دارند، نه رهبر و نه تشکیلات شناحته شده و نه حتی کادر سیاسی که بتوان کار را به آنها سپرد».

علیرغم تبلیغات فراوان رادیو و تلویزیون های بیگانه در چند هفته اخیر، مردم بار دیگر انتخاب خواهند کرد./تمام