main image
 296    1402/03/07

آدرس غلط رسانه های معاند فارسی زبان به مخاطبان

جزئیات پرونده فوت ابوالفضل امیرعطایی

به گزارش ماهستیم؛ رسانه های معاند فارسی زبان با انتشار گسترده خبر فوت ابوالفضل امیرعطایی، پروژه کشته سازی از اغتشاش های سال گذشته را در دستور کار قرار دادند. در اخبار و گزارش رسانه های معاند آمده است که ابوالفضل امیرعطایی، معترض ۱۶ ساله ایرانی بود که در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران در شهر ری با شلیک مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به سرش توسط ماموران نظام جمهوری اسلامی مجروح شد. وی پس از حدود ۸ ماه درگذشت».

ابوالفضل امیرعطایی

شبکه های اجتماعی نیز تحت تاثیر اخبار و گزارش رسانه های معاند فارسی زبان به بازنشر شایعات درباره فوت ابوالفضل امیرعطایی پرداختند. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در راستای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی موضوع را از دادستانی شهر ری پیگیری کرد.

دادستان شهر ری در رابطه جزئیات حادثه رخ داده برای ابوالفضل امیرعطایی گفت: « این فرد ساکن دولت آباد بوده است. در روز حادثه این نوجوان به همراه یکی از دوستانش با موتورسیکلت برای خرید به منطقه دیلمان می‌رود که از پشت جسم سختی به سرش برخورد می‌کند و پس از این حادثه وارد زندگی نباتی می‌شود. پس انتقال این فرد به اتاق عمل برای بررسی بیشتر، هیچ جسم یا شیئی در سر وی پیدا نشده است و نظر نهایی پزشک که در پرونده پزشکی او نیز موجود است فقط بر برخورد جسم سنگین به سر او تاکید دارد».

دادستان شهر ری

مهدی رحیمی، دادستان شهر ری

دادستان شهر ری در ادامه افزود: « در پی وقوع این حادثه پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل و به شعب تحقیق دادسرا ارجاع داده شد و موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه حادثه در زمان اغتشاش سال گذشته و بروز شلوغی در شهر ری به وقوع پیوسته بوده، اولین فرضیه ای که از سوی قاضی پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد حضور یا عدم حضور نیروهای انتظامی یا حافظ امنیت در منطقه بوده که در تحقیقات به عمل آمده مشخص می‌شود در زمان بروز حادثه برای مرحوم امیرعطایی هیچ نیروی پلیس و یا حافظ امنیتی در منطقه محل حادثه حاضر نبوده است».

گفتنی است ابوالفضل امیر عطایی از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه در بیمارستان تحت درمان بوده و بعد از آن در منزل نگهداری می‌شده است. با وجود تشکیل پرونده از سوی دستگاه قضا اما تاکنون هیچ شکایتی از سوی والدین و یا اقوام ابوالفضل امیرعطایی ثبت نشده است./تمام