main image
 710    1401/12/21

آرزو برای ایران اینترنشنال و ایران اینترنشنالی ها

به دنبال توافق ایران و عربستان سعودی

به گزارش ماهستیم؛ حسن هاشمیان، کارشناس و فعال رسانه ای در گزارش اخیر خود با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی به آینده فعالیت حرفه ای پرداخته است. او ضمن تاکید به وجود اختلاف نظرها با تلویزیون ایران اینترنشنال ادعا کرده است که این رسانه منعکس کننده نظر اکثر ایرانیان می باشد!

حسن هاشمیان در بخشی ابتدایی گزارش خود نوشته است: « بسیاری از ایرانیان این رسانه را تلویزیون خبری اول خود تلقی می‌کنند؛ ایران اینترنشنال صدا و تصویر اکثریت مردم ایران و امید بسیاری از آنها برای تداوم انقلاب «زن ، زندگی، آزادی» است. مزید بر این جدال رسانه‌ای در شرایط حساس امروز ایران، به جدال میان تاریکی و نور مبدل شده است و در حالیکه جمهوری اسلامی با تمام قوای خود سعی در گسترش تاریکی در تمام اقصی نقاط کشور دارد، رسانه‌ای مثل ایران اینترنشنال مشعل روشنائی به دست گرفته و بر تاریکی پرستان و تاریک‌اندیشان و اعمال آنها می‌تاباند!».

ادعای نویسنده درباره تلویزیون ایران اینترنشنال و تعلق آن به عموم ایرانیان در حالی است که این به اصطلاح رسانه خبری از سوی پادشاهی عربستان سعودی تامین مالی می شود و اهداف و سیاست های آن تماما بر خلاف مصالح و منافع ملی است!

دل نگرانی ضدانقلاب برای ادامه فعالیت تلویزیون ایران اینترنشنال البته به دلیل نقش آن رسانه در اغتشاش های اخیر کاملا قابل درک است. آسمان و ریسمان را به هم می بافند تا برای ادامه فعالیت های ایران اینترنشنال دلیل بیاورند. حسن هاشمیان در این رابطه می نویسد: « به دو دلیل شبکه ایران اینترنشنال تعطیل نخواهد شد؛ اول اینکه این شبکه در فاصله کوتاه کارآیی حرفه‌ای، اثرگذاری فوق‌العاده بر تعداد بی‌شمار مخاطبین را کسب کرده است و مانند یک شرکت موفق با سود بالا در بازار بورس عمل کرده است. دوم اینکه اگر جمهوری اسلامی خواستار تعطیلی تلویزیون ایران اینترنشنال باشد، آنگاه خود باید تلویزیون العالم و المیادین را تعطیل کند!».