main image
 284    1402/06/28

ادعای تکراری و نخ نما درباره تعرض جنسی

تلاش ناکام خبرنگار دروغگو برای جلب توجه

به گزارش ماهستیم؛ یلدا معیری عکاس و خبرنگار که در جریان حوادث شهریور ماه سال گذشته توسط ماموران انتظامی دستگیر و بازداشت شد به تازگی ادعا کرده است که در هنگام سوار شدن به ون به او تعرض جنسی صورت گرفته است! او ادعا کرد که همه بازداشت شدگان مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند!

یلدا معیری 31 شهریورماه دستگیر و بازداشت و دو ماه بعد با قید وثیقه از زندان آزاد شد. او دی ماه سال گذشته با انتشار تصویری خبر داد که دادگاه علاوه بر 6 ماه حبس تعزیری برای او مجازات تکمیلی از جمله خدمات عمومی رایگان در پارک بانوان در نظر گرفته است.

تلویزیون فارسی صدای آمریکا با اشاره به ادعای یلدا معیری نوشت: « ... پیش از این نرگس محمدی، آتنا دائمی، نازیلا معروفیان از زندانیان سیاسی_امنیتی ادعای مشابه در خصوص تعرض جنسی را مطرح کرده بودند که به دلیل عدم ارائه شواهد و مدارک بی نتیجه ماند». به نظر می رسد این قبیل اظهارات بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد و برای جلب توجه افکار عمومی است.

کارنامه یلدا معیری به عنوان خبرنگار و عکاس نشان می دهد که او بیش از هر چیز دغدغه توجه و شهرت دارد. از آن ویدئو کذایی درباره فروش کودکان در افغانستان [1] تا عکاسی در جریان حوادث دی ماه 1396 و آن تصویر که بسیار جنجال برانگیز شد. [2] اینطور می توان گفت که یلدا معیری در پوشش خبرنگار بیشتر به دنبال معرکه گیری و جنجال آفرینی بوده است./تمام


[1]یلدا معیری در مصاحبه با مادر افغانستانی که برای تامین مخارج زندگی مجبور به فروش فرزندان خود شده بود در اظهاراتی شرم آور گفته بود: « ...کدومشون را میخواستی بفروشی بیار؟ اینو میخوای بفروشی؟ آخی این که خیلی خوشگله اینو چرا نمی‌خرند؟!»

[2] در تصویر مورد اشاره زنی با مشت گره کرده در میان دود دیده می‌شود و به وضوح صحنه‌سازی و بازی با افکار عمومی در آن مشهود است و اینگونه به ذهن متبادر می‌شود که مرتبط با نا آرامی‌های تهران است اما همانطور که خود این فرد هم در مصاحبه‌ای به آن اعتراف کرده است دودی که در عکس وجود دارد ناشی از پودر کپسول آتش‌نشانی است و فقط شبیه استفاده گاز اشک‌آور است.

این عکس در یک پارک با استفاده از پودر کپسول آتش‌نشانی عکاسی شده بود. گفتنی است این عکس به چند رسانه بین‌المللی فروخته شد و حتی دونالد ترامپ برای بازتاب ناآرامی های ایران آن را در یادداشت خود در شبکه اجتماعی توییتر مورد استفاده قرار داد.

دروغ یلدا معیری

مطالب مرتبط