main image
 360    1401/02/08

ادعای جدید کارشناس تلویزیون ایران اینترنشنال

جمهوری اسلامی دو هفته تا ساخت بمب اتمی فرصت دارد

به گزارش ماهستیم؛ چرخ صنعت و اقتصاد کشورهای غربی تا حد زیادی به وابستگی و نیاز سایر کشورها ارتباط دارد، به این دلیل کشورهای غربی با اعمال فشار اقتصادی و سیاسی علیه دیگر کشورها به آنها اجازه پیشرفت نداده و نمی دهند.

حکومت پهلوی مصداق بارزی از وابستگی کشور در حوزه های مختلف بود. واردات گسترده تجهیزات و ادوات نظامی از یک سو و حجم انبوه از محصولات تولیدی کشورهای غربی از سوی دیگر جای هیچ پیشرفتی را برای صنایع باقی نگذاشته بود. پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به این تفکر و رویه تا حدود زیادی پایان داد و خودکفایی در دستور کار قرار گرفت.

فعالیت های صلح آمیز هسته ای، نمونه بارز از تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید محصولات پزشکی، دارویی، مواد غذایی و .... با هدف خودکفایی کشور است که کشورهای غربی به بهانه نخ نمای تولید سلاح اتمی مانع از ادامه آن شده اند.

رسانه ها، سازمان ها و جریان های وابسته به کشورهای های غربی با انواع و اقسام روش ها، جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای ساخت بمب اتمی می کنند. این کشورهای علیرغم دارا بودن تسلیحات اتمی و آتش افروزی در چند دهه اخیر اما جمهوری اسلامی ایران را خطری برای ثبات و امنیت منطقه و جهان می دانند و متاسفانه با بهره گیری از توان رسانه ای و .... تا حدودی موفق به انجام این کار شده اند.

زمزمه های شکست مذاکرات وین، رسانه های معاند فارسی زبان را به تکاپو انداخته تا برای توجیه علت شکست، ادعای مقام های رژیم صهیونیستی را مطرح کنند!

فرزانه روستایی، کارشناس مسائل سیاسی تلویزیون ایران اینترنشنال می گوید: « از آنجا که آژانس هسته ای حدود یک سال و نیم است که دیگر به محتویات دوربین ها دسترسی ندارد و مراکز غنی سازی ایران و نیز مراکز ساخت سانتریفوژ بدون نظارت بین المللی است بنابراین جمهوری اسلامی در حال حاضر باید به مواد لارم برای ساخت یک تا چهار بمب دسترسی داشته باشد».

او در ادامه با تقطیع سخنان رهبری مدعی شد که رهبری در جریان دیدار اخیر با دانشجویان دستور یک گام جدی را داده است! فرزانه روستایی افزود: « همزمان علی خامنه ای اعلام کرد که جنگ اکراین دنیا را تغییر خواهد داد، در میانه اختلاف لاینحل بین ایران و آمریکا و نیز اختلاف ایران و آژانس تنها نکته ای که می شود از صحبت های خامنه ای استخراج کرد این است که شاید با هماهنگی احتمالی استراتژیک با روسیه، از یک گام جدی پرده برداری کند که یا آزمایش هسته ای کوچک و کنترل شده است یا اینکه قرار است کار را به اتمام برسانند!».

ادعای کارشناس تلویزیون ایران اینترنشنال در حالی است که معظم له در جریان دیدار با دانشجویان گفته بودند: «... قضایای جنگ اخیر اوکراین را باید عمیق‌تر و در چارچوب شکل‌گیری نظم جدید جهانی دید که احتمالاً فرآیندهای پیچیده و دشواری، در پی آن شکل خواهد گرفت که در چنین شرایط جدید و پیچیده‌ای وظیفه همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی حضور سخت افزاری و نرم افزاری در این نظم جدید به‌منظور تأمین منافع و امنیت کشور و به حاشیه نرفتن است. برای انجام چنین وظیفه بزرگی بیشترین مسئولیت برعهده دانشجویان و دانشگاهیان است و بر همین اساس اکنون دغدغه نسبت به دانشگاهها از اهمیت مضاعفی برخوردار می شود»./تمام