main image
 382    1401/07/17

ارتش نیمه ساختگی مخالفان حکومت ج.ا.ا

بررسی های آماری روایت می کند

به گزارش ماهستیم؛ علیرغم اعمال محدودیت در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و ... کاربران ایرانی با روش های گوناگون به محتوای ارائه شده توسط این شبکه های دسترسی دارند. ناکارآمدی در پوشش لحظه ی اخبار و گزارش ها، کاربران تشنه را به استفاده از برنامه های پیام رسان خارجی سوق داده است.

این روزها شاهد سازماندهی کاملا مشخص و هماهنگ برای تبلیغ ترمینال های فضای مجازی هستیم؛ اکانت هایی با دنبال کننده های Fake که برای تهییج افکار عمومی مشغول تولید اخبار و گزارش های دروغ هستند. بررسی های آماری نشان می دهد که اغلب این اکانت ها دارای دنبال کننده های جعلی هستند!

فالوورهای فیک مسیح علینژاد سیما ثابت پوریا زراعتی

به عنوان مثال حساب کاربری متعلق به گلشیفته فراهانی بیش از 330.000 هزار دنبال کننده جعلی دارد، یعنی بیش از 50درصد دنبال کننده های این کاربر جعلی و ساختگی هستند؛ یا مسیح علینژاد که حدود 291.000 هزار از دنبال کننده های او نیز جعلی هستند. این مهم درباره اغلب حساب های کاربری متعلق به مخالفان ج.ا.ا صادق است.

در شرایطی که صدا و سیما اجازه یا توان پوشش لحظه ی اخبار و گزارش های مربوط به اعتراض ها را ندارد و حاکمیت نیز به نادیده گرفتن صدای معترضان اصرار دارد می توان انتظار داشت که اغلب کاربران ایرانی در معرض محتوایی هستند که طرف مقابل آن را اراده می کند. بدون شک این خسارت عظیم به سرمایه و اعتماد ملی است./تمام