main image
 338    1402/03/17

اطلاعات این دفترچه برای اپوزسیون حکم طلا دارد

آنها که در اپوزسیون مهره نفوذی هستند!؟

به گزارش ماهستیم؛ پس از افشاگری علی جوانمردی خبرنگار سابق تلویزیون فارسی صدای آمریکا علیه رضا پهلوی در خصوص دریافت بودجه کلان از سران رژیم صهیونیستی اکنون انتشار خبر کشف یک دفترچه رمزگذاری شده از دبیر سوم سفارت ایران در وین به شایعات درباره مهره های نفوذی نظام ج.ا.ا دامن زده است.

شبکه یک تلویزیون آلمان در یک گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی و پلیس جنایی فدرال این کشور خبر داده است: « یک دفترچه رمزنگاری شده و یک دفترچه حاوی رسیدهای پرداخت نقدی و مبالغ قابل توجه پول از خودرو دبیر سوم سفارت چ.ا.ا کشف شده است؛ این وسایل در خودروی Ford Max S اجاره‌ای که اسدالله اسدی به همراه دو پسرش با آن سفر می‌کردند کشف ‌شده است».

بر اساس گزارش شبکه دولتی آلمان، مقام‌های امنیتی آن کشور در حال بررسی درباره سفرهای متعدد اسدالله اسدی و تحقیق در این‌باره هستند که آیا او رهبری یک شبکه جاسوسی در اروپا را برعهده داشته که وظیفه شان خرابکاری و خبرچینی و جاسوسی بوده است؟

اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت ج.ا.ا. در وین سال 2018 به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در تجمع‌ اعضای سازمان منافقین در پاریس بازداشت‌ شد و سپس به بلژیک منتقل گردید.

اپوزسیون و فعالان رسانه ای از همین حالا برای انتشار اسامی یاد شده در دفترچه رمزنگاری شده اسدالله اسدی لحظه شماری می کنند؛ بنابر گزارش ماموران اداره جنایی فدرال BKA  گمان می کنند یک شبکه وسیع جاسوسی و خبرچینی در اغلب کشورهای اروپایی از سوی ج.ا.ا طراحی و تغذیه می شود.

گفتنی است در مجموع 289 یادداشت دست‌نویس به خط لاتین و فارسی وجود دارد که شامل آدرس مراکز دیدنی، مغازه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها هستند و در هر مورد زمان و تاریخ نیز ذکر شده است! به عنوان مثال اسدالله اسدی در چندین نوبت سفر به اتریش با یک زوج ملاقات داشته است.

هرچند بعید به نظر می رسد که دستگاه اطلاعاتی آلمان جزئیات بیشتری از دفترچه رمزنگاری شده رسانه ای کند اما برخی چهره های مخالف ج.ا.ا در خارج از کشور پیگیر این پرونده هستند! از جمله رضا علیجانی که بارها به عنوان کاشناس مسائل سیاسی در رادیو و تلویزیون های بیگانه حضور داشته است.

رضا علیجانی در یک بخش از یادداشت خود با اشاره به دفترچه رمزنگاری شده اسدالله اسدی نوشته است: « ... اخیرا و در دیدار برخی ایرانیان با اعضای کمیسیون هایی از پارلمان اروپا تمرکز بیشتری روی این خواسته صورت گیرد، بایستی درباره دفترچه پر از اطلاعات اسدالله اسدی سوالاتی مطرح شود!».

رضا علیجانی در یادداشت دیگری به مخالفان ج.ا.ا توصیه می کند که انرژی خود را برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی هدر ندهند چراکه اجماع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره محال است! او در عوض به مخالفان ج.ا.ا توصیه می کند از طریق پرونده اسدالله اسدی ناخودی ها را از صحنه مبارزات حذف کنند!

اپوزسیون خارج از کشور شامل چند دسته افراد است؛ آنهایی که با دروغ و کلک از نهادها و سازمان های غربی بودجه دریافت می کنند و زندگی آنچنانی دارند و عده ای که در بهترین حالت کاسه گدایی در شبکه های ماهواره ی بدست گرفته اند و طلب دلار می کنند! گروه دیگر نفوذی ج.ا.ا ها هستند که گویا تعدادشان در اپوزسیون کم نیست./تمام


پی نوشت: اسدالله اسدی، دیپلمات گروگان گرفته شده ایران پس از تحمل حدود 5 سال زندان روز جمعه پنجم خرداد به آغوش میهن بازگشت.