main image
 328    1401/09/28

افشاگری عبدالستار دوشوکی علیه ایران اینترنشنال

رهبرتراشی ایران اینترنشنال به روایت اپوزسیون

به گزارش ماهستیم؛ با توجه ناکارآمدی و اختلاف اپوزسیون خارج از کشور، رسانه های معاند فارسی زبان با سوء استفاده از فرصت بوجود آمده هدایت و هماهنگی اغتشاش های خیابانی را برعهده گرفته اند. در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 بنگاه خبرپراکنی BBC این نقش را به خوبی ایفا کرد؛ این رسانه به اصطلاح خبری با قطع روال عادی برنامه های خود به پوشش زنده اخبار و گزارش های مربوط به ایران پرداخت.

در جریان ناآرامی های اخیر تلویزیون ایران اینترنشنال با همه توان و امکاناتی که در اختیار دارد علیه جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده است. ایران اینترنشنال با دعوت از نمایندگان جریان های سیاسی خاص [تجزیه طلبان، کمونیست ها و جمهوری خواهان] درصدد است تا آنها را به عنوان اپوزسیون رسمی جمهوری اسلامی ایران معرفی نماید!

همچنان که انتظار می رفت این موضوع چندان به مزاق اپوزسیون خارج از کشور خوش نیامده است؛ چهره هایی که تا دیروز به عنوان میهمان و کارشناس مسائل سیاسی در ایران اینترنشنال حضور فعال داشتند اکنون شمشیر از رو بسته و علیه سیاست های عوام فریبانه این رسانه سعودی به سخن آمده اند. در همین رابطه می توان به عبدالستار دوشوکی اشاره کرد.

عبدالستار دوشوکی در گزارشی با عنوان «رهبر تراشی بیگانه، از گوادلوپ تا ایران اینترنشنال» می نویسد: « ایران اینترنشنال در سه ماه گذشته مجریان و خبرنگاران خود را به عنوان نمایندگان ملت ایران به صحنه های مختلف تصمیم گیری و تاثیرگذاری مانند کلاب هاوس و کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا فرستاده است؛ این تلویزیون اکنون با زیرکی و تردستی به مصاحبه با میهمانان رسانه ای خود پرداخته تا آنها را به عنوان رهبران جنبش "زن، زندگی، آزادی» معرفی کنند».

عبدالستار دوشوکی در بخش دیگری از گزارش خود نسبت به تکرار ماجرای جزیره گوادلوپ (Guadeloupe) ابراز نگرانی می کند؛ او با طرح ادعای سلطنت طلبان[1] مبنی بر اینکه سرنگونی شاه ملعون در سال 1357 نتیجه تصمیم رهبران ایالات متحده امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان (غربی) بوده است، هشدار می دهد که تلویزیون ایران اینترنشنال همین رویه را پیش گرفته است.

او در این باره می نویسد: « دست اندرکاران تلویزیون ایران اینترنشنال علنا در مصاحبه با میهمانان خود می گویند که ملت ایران منتظر شما هستند تا به همراه دیگران، رهبری توده ها را به دست گیرند. برای این کار از سوته دلان سوگوار گرفته تا هنرمندان هالیوودی و ابن ‌الوقت های موج سوار و طبل گونه اما پرهیاهو استفاده می شود.

از نکات قابل توجه در گزارش اخیر عبدالستار دوشوکی می توان به تلاش غیرمستقیم کشورهای عربی [پادشاهی عربستان سعودی و قطر] برای دخالت در امور مربوط به ایران اشاره کرد. عبدالستار دوشوکی در این باره یادآور می شود که رسوایی «قطر گیت» نشان داد که کشورهای منطقه تا چه اندازه برای تحت تاثیر قرار دادن نهادهای بین المللی پول پاشی می کنند.

او در این باره می نویسد: « اگر کشور قطر با تعداد جمعیت شهروندان بسیار کمتر از چهارصد هزار نفر می تواند معاون رئیس پارلمان اروپا را بِخَرد تصور کنید کشور بسیار بزرگتر و ثروتمندتر عربستان سعودی چه کارها که نمی تواند بکند.  تلاش رسانه سعودی جهت رهبر تراشی و موج سواری و بقول خودشان مصادره على المطلوب تاسف بار است. یک دولت مرتجع با پول پاشی و رانت رسانه ای و  از طریق کارمندان خود شورایی را دستچین و منتصب کرده است؛ باید گفت تاریخ مصرف چنین شوراهای سفارشی سال هاست که سپری شده و لذا مقبولیت عمومی پیدا نخواهند کرد./تمام