main image
 371    1402/06/29

افشای یک فایل صوتی مهم از تهران تایمز

دولت بایدن در قبال ایران سیاست ترامپ را در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش ماهستیم؛ نشریه انگلیسی‌زبان Tehran Times که پیشتر گزارش مربوط به تعلیق رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران را منتشر کرده بود، فایل صوتی جدیدی منتشر کرده که ادعا می شود مربوط به صدای یک مقام آمریکایی به نام Brett McGurk است. در فایل صوتی مورد اشاره از گمانه زنی ها برای اجرای Plan B بحث و تبادل نظر می شود.

در حال حاضر مقام های کاخ سفید نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند. در این فایل صوتی که روشن نیست مربوط به چه جلسه‌ای است و چه کسانی در آن حضور داشته‌اند، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای شورای امنیت ملی آمریکا درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام ابراز تردید می‌کند، او به اختلاف با اسرائیلی‌ها درباره بازگشت به برجام به شکل سابق یا تقویت آن و گزینه‌‌های ممکن اشاره می‌کند.

Brett McGurk که در ماه‌های اخیر بارها به منطقه سفر کرده است، می‌گوید که باتوجه به احتمال ضعیف احیای برجام باید به سمت Plan B یا گزینه جایگزین رفت که به معنای انزوای دیپلماتیک، تحریم، اقدام نظامی و خرابکارانه است. نسخه این مقام آمریکایی برای رویارویی با ایران در واقع همان سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ است.

تهران تایمز درحالی فایل صوتی مک‌گرک را منتشر می‌کند که انتشار گزارش‌های این رسانه درباره رابرت مالی و اسناد مربوط به تعلیق او، واکنش تند جمهوری‌خواهان در کنگره امریکا را به دنبال داشت. آنها این پرسش را از دولت بایدن مطرح کردند که چطور یک رسانه در تهران به اطلاعات محرمانه‌ای که کنگره هم به آنها دسترسی نداشته است، دسترسی پیدا کرده است!/تمام

مطالب مرتبط