main image
 451    1401/10/18

این حربه کارساز نشد!

خبر دروغ ترور قاضی ابوالقاسم صلواتی

به گزارش ماهستیم؛ همزمان با پایان اعتراض های خیابانی در ایران، موج گسترده از اخبار و گزارش های دروغ علیه ج.ا.ا در حال انتشار است؛ هدف از عملیات روانی_رسانه ای اخیر تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و ترغیب به حضور در خیابان برای روشن نگاه داشتن شعله اعتراض ها است. در همین رابطه می توان به خبر دروغ ترور قاضی ابوالقاسم صلواتی اشاره کرد.

اکانت توییتری ژوپیتر ساعاتی پیش اعلام کرد که قاضی صلواتی با 5 گلوله از سلاح کمری 9 میلی متری مورد اصابت قرار گرفته و در نتیجه این حمله جان باخته است! اکانت ژوپیتر در این باره نوشت: « تنها شکی که داشتیم سر این موضوع بود که با پنج تیر خنثی [شهید] نشده باشد که الان مراسم عزاداری و فاتحه خوانی و سیاه پوشی و گریه های زن و فرزندش برای ما این موضوع را تایید کرده است!».

نکته جالب اینکه اکانت ژوپیتر در ابتدا مدعی می شود که قاضی صلواتی در هنگام ورود به پارکینگ منزل همسر دومش ترور شده است، در ادامه اما از حضور همسر و فرزندان این قاضی خبر می دهد! همچنین لحظاتی بعد اخبار تکمیلی از نحوه ترور را منتشر می کند!

تنها چند ساعت پس از انتشار گسترده این خبر در شبکه های اجتماعی، ترور قاضی صلواتی توسط مدیر عامل خبرگزاری قوه قضائیه تکذیب شد.

مهدی کشت دار در پیام توییتری نوشت: « دروغ دروغ دروغ، تنها دستاورد قابل ذکر معاندین در این روزها همین خبرهای کذب در فضای مجازی است؛ شهر فتح می کنند، پادگان می گیرند، ترور می کنند، اعتصاب سراسری پیش می برند و ... قاضی صلواتی در صحت و سلامت است و بعد از تماس که داشتم متوجه ترور خود شدند».

نکته قابل تامل اینکه رسانه های معاند فارسی زبان اجرای حکم اعدام دو تن از عوامل شهادت شهید عجمیان را به ترور قاضی ابوالقاسم صلواتی ربط دادند! این به اصطلاح رسانه های خبری بدون انتشار اظهارات محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی عنوان کردند که این دو فرد در راه آزادی و برای رسیدن به زندگی نرمال جان خود را از دست دادند!

محمدمهدی کرمی در شرح وقایع روز دوازدهم آبان ماه گفت: « در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر در صحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند. لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سر و صورتش ضربه می‌زنند. هر کسی یکی دو تا مشت میزد و فرار می‌کرد. همین‌طور که شهید با دست خالی در حال فرار بود، سنگ، چوب و... به سمتش پرت می‌کردند و افرادی که وی را می‌زدند بالای ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند. وی در رابطه با اقدامات خود نیز گفت: دستم را انداختم سمت شانه راستش و چرخاندمش و بعد با یک سنگ به سرش ضربه زدم. بعد از اینکه این سنگ را زدم با مشت سه ضربه به سرش وارد کردم. بعد شهید را دیدم که زمین افتاده و در همین حالت یک نفر روی پهلو و دنده سمت راستش می‌پرید.بعد از اینکه اطراف شهید خلوت شد به سمتش رفتم و با پا یک ضربه به وسط پاهایش و دو ضربه به زانوهایش زدم.در همین حین یک فرد آمد و ۳ الی ۴ ضربه چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید وارد کرد و بعد از اینکه چاقو را زد و از روی شکمش بلند شد من پاهای او را گرفتم و به سمت جلوی خاور روی زمین کشیدم که در همین لحظه کفش‌هایش از پاهایش در آمدند و با آنها ۲ تا ضربه به سمت صورتش زدم و بعد یک ضربه با پای چپ به سر و گردن و ۲ الی ۳ ضربه هم با کفش به صورتش وارد کردم».

سید محمد حسینی نیز در شرح واقعه شهادت شهید عجمیان اظهار داشت: « من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند. وی همچنین صراحتا در دادگاه اعلام کرد: چاقوی خود را دو مرتبه و به عمق دو بند انگشت به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم»./تمام