main image
 195    1402/10/23

تلاش ناکام آتش نشان اپوزسیون

سلطنت طلبان با بنزین خاموش نمی شوند

به گزارش ماهستیم؛ اختلاف گروه ها و جناح های سیاسی در اپوزسیون خارج از کشور، موضوع تکراری و خسته کننده ای است که خیلی ها تلاش کردند به آن پایان دهند؛ نکته مهم و قابل تامل اینکه آتش نشان های اپوزسیون تقصیر را متوجه ج.ا.ا می دانند اما متوجه گفتار و رفتار متناقض رهبران سیاسی اپوزسیون نیستند!

رضا پهلوی و حامیان او همواره پای ثابت دعوا و درگیری ها بوده اند. آخرین خرابکاری آنها به حوادث شهریور ماه سال گذشته و شورای همبستگی مربوط می شود، آنجایی که رضا پهلوی با یکجانبه گرایی سبب شد تا حامد اسماعیلیون از ادامه کار انصراف دهد.

رضا علیجانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با بیژن فرهودی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی های انجام شده، طرفداران نظام جمهوری دموکراتیک بسیار بیشتر از سلطنت طلبان است، افزود: « ... سلطنت‌طلب‌ها از این خیال که رهبرشان را رهبر همه ملت بدانند باید بیرون بیایند! بر فرض آقای پهلوی در بین ایرانیان مقبول‌تر از بقیه چهره‌ها باشد، اما مگر درصدش چقدر است؟ طبق همین نظرسنجی‌ طرفداران جمهوری دموکراتیک، دو برابر سلطنت هستند».

رضا علیجانی علیرغم تلاش برای ارائه راه حل، تا آنجا که توانست، سلطنت طلبان را مورد انتقاد قرار داد! علاوه بر این او با اشاره به فعالیت های یاسمین پهلوی خاطر نشان کرد که او بایستی مسئولیت کارهای خود را بپذیرد؛ رضا علیجانی در این باره گفت: « خانم یاسمین پهلوی بایستی حزب راست افراطی درست کنند تا به صورت شفاف عمل کنند و هزینه کارشان را هم خودشان بپردازند».

رضا علیجانی در ادامه گفتگو با بیژن فرهودی به نرگس محمدی و حاشیه های پیرامون او اشاره کرد.گفتنی است پس از انتخاب نرگس محمدی برای کسب جایزه صلح نوبل، عده ای از فعالان سیاسی با اشاره به ناکامی اخیر اپوزسیون خارج از کشور، نرگس محمدی را پیشنهاد کردند!

رضا علیجانی با تاکید بر پرهیز از اهانت و تخریب در نقد نرگس محمدی، جایزه صلح نوبل، مراسم و حاشیه های آن، غیرمستقیم سلطنت طلبان را مورد خطاب قرار داد و گفت: « جامعه متکثر ایران رهبر واحد را نمی پذیرد و این را خیلی ها می دانند!».

رضا علیجانی، تحلیلگر مسائل سیاسی علیرغم تلاش برای خاموش کردن آتش اختلاف ها تا آنجا که توانست روی سلطنت طلبان بنزین ریخت./تمام