main image
 143    1403/03/24

تهدید جانی یک کارمند ایران اینترنشنال در سوئد

تلاش مذبوحانه برای اقدام علیه سپاه

به گزارش ماهستیم؛ اپوزسیون خارج نشین به دنبال حادثه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی شد؛ رایزنی با دولت های متخاصم و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در کشورهای اروپایی بخشی از تلاش مذبوحانه این جماعت برای قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی است.

به دنبال ناآرامی های گسترده در شهریور ماه و حضور قابل ملاحضه براندازان در خارج از کشور، دامنه این رایزنی ها بیشتر شد تا اینکه کشورهای اروپایی تیز خلاص را شلیک و موضوع قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی منتفی اعلام کردند اما اپوزسیون آنچنان که به نظر می رسد هنوز هم تلاش ها ادامه دارد!

تهدید به قتل مهران عباسیان

اخیرا یک گزارش تهدید امنیتی برای کارمند تلویزیون ایران اینترنشنال مورد بحث محافل سیاسی قرار گرفته است؛ انتظار می رود که مشابه موارد قبل، از این گزارش نیز برای طرح دعوا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده شود. این موضوع را می توان از لابلای گفتگوی فرداد فرحزاد با آزاده رجحان [نماینده پارلمان سوئد] متوجه شد.

آزاد رجحان، نماینده پارلمان سوئد در پاسخ به سوال فرداد فرحزاد درباره تهدید امنیتی کارکنان ایران اینترنشنال گفت: « ... مسئله فقط سوئد نیست و این موضوع باید جدی گرفته شود! کشورهای اروپایی باید استراتژی مشخص داشته باشند و به این نتیجه برسند که سپاه پاسداران باید در لیست سازمان های تروریستی قرار بگیرد».

مهذان عباسیان

این نماینده پارلمان سوئد در ادامه افزود: « این یک قدم بزرگ است، بعد از آن می شود قدم های دیگر را برداشت!».

گفتنی است پیش از این نیز تلویزیون ایران اینترنشنال از حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی خبر داد؛ نکته قابل تامل اینکه حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی پس از آن صورت گرفت که دفتر تلویزیون ایران اینترنشنال در واشنگتن مراحل تعدیل نیرو را در پیش گرفته بود و بر اساس گفته ها و شنیده ها قرار بود تا چندماه آینده فعالیت آن به طور کامل تعطیل شود!

بهنام امینی، فعال سیاسی و روزنامه نگار درباره حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی می نویسد: « ... در مورد ادعای این شبکه مبنی بر حمله افراد ناشناس به مجری اش، خود این شبکه باید مستندات ش را ارائه کند. روزانه هزاران درگیری فیزیکی عمدی و غیر عمدی یا ساختگی در سرتاسر جهان رخ می دهد، بنابراین تنها مستندات معقول است که می تواند درستی و چرایی یک خبر را تایید کند. باید دید چرا در زمانی که زمزمه بسته شدن دفتر این شبکه در واشنگتن مطرح است ناگهان ادعا می شود به مجری این شبکه در لندن حمله فیزیکی شده است!»./تمام