main image
 100    1403/01/11

توجیه عجیب جنایات اسرائیل توسط منوشه امیر

سردبیر سابق رادیو اسرائیل مدعی شد

به گزارش ماهستیم؛ با وجود محکومیت جنایات اسرائیل در کشورهای مختلف جهان، رژیم صهیونیستی خود را قربانی ماجرا می داند! آنها با کتمان قتل هزاران انسان بیگناه، ادعا می کنند که برای برقراری صلح تلاش می کنند و تا حصول نتیجه از پای نخواهند نشست.

حامیان رژیم جنایتکار نیز از تریبون های مختلف به توجیه جنایت های اسرائیل مشغول هستند، در همین رابطه می توان به منوشه امیر، سردبیر سابق بخش فارسی رادیو اسرائیل اشاره کرد. او در گفتگو با تلویزیون ایران اینترنشنال مدعی شده است که عرب ها مشکل روانی دارند!

منوشه امیر بدون اشاره به جنایت های رژیم اسرائیل و قتل هزاران انسان بیگناه گفت: « در فرهنگ عرب ها و اسلام خشونت و جنگ ابزار آسانی است که مورد استفاده قرار می گیرد. آنها با دست خودشان دست به قتل یکدیگر می زنند! در فرهنگ آنها خشونت وجود دارد و این یک مشکل روانی و معنوی و اخلاقی مربوط به آنها است!».

ادعای منوشه امیر در حالی است که دیوان بین المللی دادگستری مشغول بررسی و رسیدگی به پرونده اسرائیل از بابت جنایت علیه بشریت است. منظور از جنایت جنگی اعمال مشخصی هستند که عمدا توسط یک دولت، یا از طرف یک دولت، به‌عنوان بخشی از یک سیاست گسترده یا سازمان ‌یافته، معمولا علیه افراد غیرنظامی، در زمان جنگ یا صلح، انجام می‌شود.

گفتنی است اوایل دی ماه سال گذشته، آفریقای جنوبی به طور رسمی از اسرائیل به دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) شکایت کرد. مبنای شکایت آفریقای جنوبی، جنایات جنگی، نسل کشی و پاک سازی قومی در غزه و دیگر سرزمین های اشغالی فلسطین عنوان شده است./تمام