main image
 108    1402/12/21

توجیه ناکارآمدی آمریکا علیه حوثی ها

در ایران اینترنشنال مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ مقاومت یمن از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، طی بیانیه ای از اقدام نظامی علیه کشتی هایی که مقصد آنها اسرائیل است، خبر داد؛ هدف از اقدام حوثی ها پایان تجاوزی گری ارتش اسرائیل و محاصره نوار غزه اعلام شده است.

پس از آنکه چند کشتی مورد هدف نیروی مقاومت یمن قرار گرفت، ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که با همکاری برخی از هم پیمانان خود، اقدام به بمباران مواضع حوثی ها خواهد کرد؛ ارتش ایالات متحده تاکنون چندین مرتبه مناطق مختلف یمن را مورد هدف قرار داده اما آنچنان که فرمانده سنتکام می گوید، اقدام نظامی در توقف قدرت نمایی حوثی ها در دریای سرخ و باب المندب موثر نبوده است! [1]

علیرغم اعتراف مقام های بلندپایه ارتش آمریکا اما رسانه های معاند فارسی همچنان درصدد تصویر سازی غلط از قدرت ایالات متحده آمریکا هستند؛ در همین رابطه می توان به گزارش اخیر تلویزیون ایران اینترنشنال و توجیه کودکانه تحلیلگر آن رسانه اشاره کرد.

غسان عاشور، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با تلویزیون ایران اینترنشنال ضمن اشاره به توان بالای ارتش ایالات متحده آمریکا، علت ادامه حمله حوثی های یمن را خویشتن داری آمریکا عنوان کرد! او در بخشی از اظهارات خود گفت: « ... مادامی آمریکا تصمیم نگیرد در یمن درگیری بیشتری داشته باشد، ایران احساس خطر نخواهد کرد و در نتیجه حوثی ها به حمله خود علیه کشتی ها ادامه خواهد داد»

غسان عاشور در ادامه گفتگو با تلویزیون ایران اینترنشنال، تلفات نظامیان ارتش آمریکا را مورد توجه و تاکید قرار داد، او ادعا کرد که اگر نظامیان آمریکا مورد هدف قرار گیرند آن زمان شاهد پاسخ سخت ارتش ایالات متحده آمریکا خواهیم بود! او در همین رابطه گفت: « اگر حوثی ها به اقدام نظامی علیه کشتی ها ادامه دهد و اقدام آنها منجر تلفات نظامیان آمریکا شود، احتمال دارد دولت بایدن استراتژی خود را تغییر دهد. آن زمان ایران و حوثی ها احساس خطر کرده و حملات شان را به کشتی ها متوقف می کنند».

ادعای تحلیلگر تلویزیون ایران اینترنشنال در حالی است که مقاومت یمن به دنبال درگیری نظامی با ارتش آمریکا نبوده و همچنان که پیشتر اعلام کرده هدف از حمله به کشتی ها [به مقصد اسرائیل] پایان تجاوزی گری ها و محاصره غزه است./تمام

مطالب مرتبط