main image
 266    1400/12/12

توصیه سناتور آمریکایی: برای صلح آماده جنگ شویم

گزارش نشریه وال استریت ژورنال

به گزارش ماهستیم؛ نشریه وال استریت ژورنال از ایران و روسیه به عنوان بزرگ ترین چالش های پیش رو برای ایالات متحده امریکا در سال 2022 یاد کرده است. نویسنده در ابتدای گزارش به ادامه غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی ایران و لشگرکشی روسیه به اوکراین اشاره کرده و استنباط می کند که هدف از این اقدام ها، ارزیابی واکنش ایالات متحده امریکا می باشد.

نویسنده با نگاه یکجانبه و بر اساس ملاک و معیارهای آمریکایی، مسائل بین المللی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و به دولتمردان آمریکا توصیه می کند که در مذاکرات هسته ای پیش رو پیام صریح و روشن به ایران و روسیه داده شود. او در این باره می نویسد: « واشنگتن بایستی با اعتماد به نفس مطلق وارد مذاکرات شود و مطالبات خود را با آنها مطرح کند نه برعکس، زیرا آنها خاطی هستند و قدرت اقتصادی و نظامی ایالات متحده بسیار بیشتر است».

گزافه گویی نویسنده وال استریت ژورنال درباره حقوق بشر آمریکایی و دم زدن از بحران انسانی در حالی است که ایالات متحده امریکا خود مسبب بوجود آمدن بسیاری از بحران ها در طول دهه های گذشته بوده است. آمریکا پرونده سیاه و سنگینی در آغاز جنگ های نظامی، کشتار انسان های بیگناه و غارت اموال ملت ها دارد.

نکته قابل تامل اینکه نویسنده علیرغم تاکید بر پرهیز از خشونت، به نقل از یک سردار روم باستان به دولتمردان آمریکایی توصیه می کند که اگر طالب صلح و ثبات هستند باید خود را برای جنگ آماده کنند!

جو لیبرمن، نامزد معاونت ریاست جمهوری دموکرات‌ها در سال ٢٠٠٠ میلادی و سناتور پیشین کنتیکت در مقاله‌ای برای وال‌استریت ژورنال، روسیه و ایران را منشا بزرگ‌ترین چالش‌های سال ٢٠٢٢ عنوان می کند. گفتنی است او ریاست سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای برعهده دارد./تمام