main image
 102    1403/01/12

حتی ضدانقلاب هم در اصل خبر شک دارد

گمانه زنی ضدانقلاب درباره حمله افراد نانشناس

به گزارش ماهستیم؛ انتشار خبر حمله افرادی ناشناس به پوریا زراعتی، مجری تلویزیون ایران اینترنشنال جنجال برانگیز بوده است؛ سال گذشته نیز مسیح علینژاد با انتشار یک کلیپ در شبکه های اجتماعی ادعا کرد که پروژه جمهوری اسلامی در ربایش او، با اقدام به موقع پلیس شکست خورد.

حمله به پوریا زراعتی

نکته قابل تامل اینکه حمله ناموفق به پوریا زراعتی پس از آن صورت گرفت که دفتر تلویزیون ایران اینترنشنال در واشنگتن مراحل تعدیل نیرو را در پیش گرفته و بر اساس گفته ها و شنیده ها قرار است تا چندماه آینده به طور کامل تعطیل شود!  

بهنام امینی، فعال سیاسی و روزنامه نگار در مورد خبر حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی می نویسد: « ... در مورد ادعای این شبکه مبنی بر حمله افراد ناشناس به مجری اش، خود این شبکه باید مستندات ش را ارائه کند. روزانه هزاران درگیری فیزیکی عمدی و غیر عمدی یا ساختگی در سرتاسر جهان رخ می دهد، بنابراین تنها مستندات معقول است که می تواند درستی و چرایی یک خبر را تایید کند. باید دید چرا در حالیکه زمزمه بسته شدن دفتر این شبکه در واشنگتن مطرح است ناگهان ادعا می شود به مجری این شبکه در لندن حمله فیزیکی شده است».

حمله به پوریا زراعتی

خبر حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی، مجری تلویزیون ایران اینترنشنال یک روی دیگر نیز داشت و آن بروز اختلاف های بیشتر در اپوزسیون خارج از کشور بود! در همین رابطه می توان به یادداشت علی ابراهیم زاده در شبکه اجتماعی X اشاره کرد.

علی ابراهیم زاده، خالق هشتگ زندگی نرمال در این باره نوشت: « از شنیدن خبر حمله با چاقو و زخمی شدن پوریا زراعتی شوکه شدم. عوامل جمهوری اسلامی در خارج کشور با کمپین های تخریبی و تروریست خواندن خبرنگاران، حذف فیزیکی آنها را تسهیل می کنند. وظیفه همه ما آزادیخواهان مقابله با رضا پهلوی و اوباش اجاره‌ای اوست که ربایش، ترور و سوء قصد به جان خبرنگارانی چون روح الله زم، مسیح علینژاد و پوریا زراعتی را تسهیل کرده‌اند».

حمله به پوریا زراعتی

علی جوانمردی، مجری سابق تلویزیون فارسی صدای آمریکا و مدیر رسانه اینترنتی «آوا تودی» با اشاره به خبر حمله افراد ناشناس به پوریا زراعتی و ارتباط آن با تعدیل نیرو در دفتر واشنگتنِ تلویزیون ایران اینترنشنال نوشت: « وقتی جماعتی به اصطلاح اپوزیسیون، خبرنگار را تروریست می‌خوانند، فضا را برای حذف فراهم‌ می‌کنند. تا گزارش پلیس لندن درباره ترور پوریا زراعتی منتشر نشود، نمیتوان اظهارنظر قطعی داشت. ولی بعید نیست این ترور مقدمه‌ای برای بسته شدن ایران اینترنشنال باشد. بویژه پس از تصمیم مرخص کردن ده ها کارمند این شبکه در واشنگتن».

با توجه اخبار مربوط به دفتر واشنگتن تلویزیون ایران اینترنشنال به نظر می رسد که ادعای پوریا زراعتی در خصوص حمله افراد ناشناس با چاقو از اساس دروغ باشد؛ همچنان که پیشتر گفته شد مسیح علینژاد با همین تاکتیک توانست نظر مقام های ارشد آمریکا را به خود جلب نماید./تمام