main image
 353    1402/06/12

حمله مخاطبان به تلویزیون من وتو پس از این کار +تصویر

بازداشت جواد روحی کار دست تلویزیون من وتو داد

به گزارش ماهستیم؛ در جریان حوادث شهریور ماه سال گذشته تصاویر و فیلم های متعدد از اغتشاش های خیابانی منتشر شد، علاوه بر شبکه های اجتماعی، تلویزیون های ماهواره ی نیز با بازنشر تصاویر و فیلم های مربوط به اغتشاش های خیابانی به دنبال جذب مخاطب بودند. در این میان تلویزیون من و تو با این توجیه که تار کردن تصاویر افراد حاضر در خیابان ها به مثابه ربودن شجاعت و جسارت آنهاست، از این اقدام خودداری کرد.

امید خلیلی از کارمندان و مجریان تلویزیون من وتو در این باره نوشت: « چهره انقلاب مردم را تار کردن یعنی ربودن شجاعت و جسارت از اون شخص و جنبشی که در حال روی دادن است، هیچ کس در دنیا با یک چهره ی تار و نامعلوم هیچگونه رابطه ی برقرار نمی کند که بخواد از اون انقلاب حمایت کند. امروز اگر جهان ایران را تماشا می کند برای چهره سارینا و نیکا و مهسا امینی و ... است».

امید خلیلی

پس از ماجرای فوت جواد روحی [1] یک سازمان حقوق بشری با استناد به تصاویر و مدارک علیه تلویزیون من وتو دست به افشاگری زد؛ مخاطبان و کاربران شبکه های اجتماعی در واکنش به اقدام تلویزیون من وتو با هشتگ های مختلف از خجالت این شبکه ی ماهواره ی در آمدند!

سازمان حقوق بشری Hircani human right media در حاشیه ماجرای فوت جواد روحی نوشت: « .... حضور او در نوشهر مصادف با قیام سی ام شهریور نوشهر بود؛ جواد با دیدن جمعیت با آنها همراه شد و رشادت زیادی به خرج داد! انتشار تصاویر تار نشده ی او در تلویزیون های فارسی زبان باعث شناسایی و دستگیری او می شود. او همراه دو نفر دیگر به آتش زدن کیوسک راهنمایی و رانندگی متهم شدند».

به دنبال این افشاگری کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری متعددی از پخش فیلم مربوط به رقصیدن جواد روحی در تلویزیون من و تو منتشر شد؛ یکی از این کاربران نوشت: « از نظر من این حرام لقمه ها [اشاره به کارمندان تلویزیون من و تو] شریک قتل جواد روحی محسوب می شوند».

تینا قاضی مراد، از کارمندان زن تلویزیون من و تو درباره سیاست این شبکه درباره خودداری از تار کردن تصاویر افراد حاضر در اغتشاش های خیابانی نوشت: «موضع ما درباره انتشار تصاویر مردم روشن است. خیابان از آنِ آنهاست [تیکه کلام رضا پهلوی] و دللی بر محو چهره هموطنانی که علیرغم وجود هزاران دوربین مداربسته با شجاعت به خیابان می آیند و فریاد آزادی سر می دهند، وجود ندارد. حمله و دروغ پراکنی و پرونده سازی، من و همکارانم را نه مرعوب می کند و نه از انجام وظیفه رسانه ی مان باز می دارد».

تینا قاضی مراد

نکته قابل تامل اینکه امید خلیلی در بخش دوم از کامنت خود به این موضوع اشاره می کند که کشته سازی ها لازمه انقلاب و تدوام آن است! بهره برداری سیاسی از ماجرای فوت مهسا امینی، سارینا اسماعیل زاده، نیکا شاکرمی و ..... علیرغم وجود مستندات و شواهد بسیار [که منتشر شد] اگرچه مشمئز کننده اما گویای این واقعیت که جریان های سیاسی و رسانه های معاند برای این قبیل حوادث و رویدادها لحظه شماری می کنند.

به نظر می رسد که تلویزیون من وتو به سرنوشت تلویزیون ایران اینترنشنال دچار شده و در حال حاضر پس از تلویزیون ایران اینترنشنال، بیشترین میزان نفرت مخاطب را به خود اختصاص داده است./تمام


[1] جواد روحی از بازداشت شدگان حوادث شهریور ماه سال گذشته براساس کیفرخواست صادره افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی متهم شده بود. برخلاف مطالبی که این روزها در شبکه های اجتماعی منتشر می شود باید خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات مندرج در پرونده، شرح حال بدو ورود زندان و معاینات پزشکی نامبرده توان تحمل کیفر را داشته است.

صحبت‌ چهره‌ به‌ چهره مرحوم‌ روحی با رئیس زندان در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۲ را در این ویدیو می‌بینید. مرحوم‌ روحی در این ملاقات هیچ شکایتی از وضعیت سلامت خود نداشته است. اینجا