main image
 221    1402/07/14

خلق بحران

لحظه شماری برای یک اتفاق

به گزارش ماهستیم؛ آنچه برای دختر 16 ساله در ایستگاه مترو اتفاق افتاد مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است؛ رسانه های بیگانه ادعا می کنند که آرمیتا گراوند در جریان جر و بحث با حجاب بان های ایستگاه مترو دچار آسیب شده، بررسی فیلم دوربین های مداربسته اما نشان می دهد که وی از لحظه ورود به ایستگاه مترو تا هنگام سوار شدن مورد هیچ آسیب قرار نگرفته است.

پس از ماجرای فوت مهسا امینی و حوادث شهریور ماه سال گذشته، نحوه برخورد با افراد بی حجاب مورد بحث محافل سیاسی قرار گرفت؛ تلاش قانون گذار به این مسئله معطوف است که در موضوع بی حجابی و بدحجابی از هرگونه برخورد خشونت آمیز با افراد ممانعت بعمل آید، این مهم در حالی است که اصل ماجرا در دل خود بحران زا است. با توجه به این مهم می توان انتظار داشت که در هر لحظه امکان خلق بحران وجود دارد!

رسانه های بیگانه با سوء استفاده از شرایط بوجود آمده با انتشار اخبار و گزارش های نادرست به دنبال ایجاد بستر و شرایط برای خلق بحران هستند؛ اغلب این رسانه ها با استناد به منابع ناشناس نقش کاتالیزور را ایفا می کنند.

ارمیتا گراوند

رادیو فردا در گزارش اخیر خود با اشاره به ماجرای آرمیتا گراوند می نویسد: « دختر دانش‌آموزی که روز ۹ مهر پس از بیهوشی در واگن مترو به بیمارستان منتقل شد، دچار خونریزی مغزی و خونریزی در جمجمه شده و دلیل افت فشار و بیهوشی او همین مسئله است. شاهدان عینی که با آرمیتا به بیمارستان رفته بودند، اظهار داشتند که هنگام ورود به ایستگاه مترو، چند مامور به آن‌ها تذکر رعایت حجاب دادند و پس از درگیری لفظی، یکی از ماموران، آرمیتا گراوند را هُل داده است! طبقه اول بیمارستان فجر که ICU در کنترل نیروهای امنیتی است».

مقام های سیاسی کاخ سفید و برخی دیگر از کشورهای اروپایی ضمن تکرار ادعای رسانه های بیگانه، از مردم شجاع ایران اعلام حمایت کرده اند! وزیر خارجه آلمان در واکنش به ماجرای آرمیتا گراوند گفته است: « دوباره دختری دیگر برای زنده ماندن می‌جنگد تنها به این دلیل که موهایش را در مترو نشان داده است. او فقط به دلیل نشان دادن موهایش اکنون برای جانش می‌جنگد».

ارمیتا گراوند

رسانه های معاند فارسی زبان با ترسیم فضای امنیتی ضمن اینکه حکومت را در بروز ماجرای آرمیتا گراوند مقصر می دانند، به دنبال تهییج افکار عمومی و آماده سازی فضا برای راه اندازی اعتراض های خیابانی هستند. در همین رابطه می توان به سلسله گزارش های تلویزیون ایران اینترنشنال، رادیو فردا، صدای آمریکا و ... اشاره کرد.

تلاش ها برای احیای مجدد پروژه زن، زندگی، آزادی با توسل به ماجرای آرمیتا گراوند تا اینجای کار ناموفق بوده و نتوانسته جمعیت را به خیابان ها بکشاند. حامد اسماعیلیون، مسیح علینژاد، رضا پهلوی و سایرین برای آشوب و اغتشاش در ایران لحظه شماری می کنند. گفتنی است اپوزسیون خارج از کشور در جریان حوادث شهریور ماه سال گذشته تا می توانستند بودجه و اعتبار از دولت ها و نهادهای به اصطلاح بین المللی دریافت کردند.

 

ارمیتا گراوند

ارمیتا گراوند

در کنار تمام اینها شاهد برخی تحرکات در مناطق جنوب شرق کشور هستیم؛ در همین رابطه می توان به دیدار مولوی نقشبندی با سرکردگان گروه های تروریستی تجزیه طلب اشاره کرد، به نظر می رسد با توجه به اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران علیه گروه های تروریستی در شمال غرب کشور، توجه ضدانقلاب به مناطق جنوب شرق کشور معطوف شده است.

همچنان که در ابتدای گزارش اشاره شد، موضوع برخورد با افراد بدحجاب و بی حجاب در دلِ خود بحران زا است. با همه حرف و حدیث ها باید گفت که چاره حل این معضل اگرچه سخت و دشوار اما شدنی است. کافی است حوادث سال های قبل را مرور کنیم، به جز حوادث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 اعتراض سال 1396 و 1398 اساسا به موضوع معیشت مردم مربوط بود. بنابر آمارها سطح رفاه حانوارهای ایرانی به طور متوسط در طی دهه 90 حدود 37 درصد کاهش پیدا کرده است و به طور خاص 10 درصد کم درآمد جمعیتی کشور با حدود30 درصد کاهش سطح رفاه مواجه بوده است.

بنابراین می توان انتظار داشت تا هنگامی سطح رفاه و آسایش شهروندان ایرانی تامین نشود، از دل هر اتفاق [نظیر آنچه برای دختر 16 ساله اتفاق افتاد] یک بحران خلق خواهد شد. همچنان که گفته تلاش ها برای احیای پروژه زن، زندگی، آزادی تا اینجای کار ناموفق بوده است. اینکه تصور شود غائله اعتراض های خیابانی تمام شده، تصوری غلط است زیرا علت اصلی همچنان برقرار است.

عده ای برای یک اتفاق ناگوار لحظه شماری می کنند ...

ارمیتا گراوند


با ذکر صلوات برای بهبودی و سلامت آرمیتا گراوند دعا کنید/ اللهم صل علی محمد و آل محمد