main image
 190    1402/10/13

خواب تازه نادر سلطانپور برای پهلوی +تصویر

سال سرنوشت ساز برای اپوزسیون خارج از کشور

به گزارش ماهستیم؛ اپوزسیون در سال گذشته میلادی فرصت پیدا کرد تا شانس خود را برابر جمهوری اسلامی ایران امتحان کند؛ شورای همبستگی با حضور رضا پهلوی، شیرین عبادی، عبدالله مهتدی، نازنین بنیادی، حامد اسماعیلیون و مسیح علینژاد استارت زده شد اما کمتر از دو ماه با کناره گیری حامد اسماعیلیون کار شورای همبستگی گره خورد تا در نهایت کار آن تمام شد.

در سال گذشته میلادی علاوه بر اپوزسیون، برخی مجریان و دست اندرکاران تلویزیون های ماهواره ی نیز نقش لیدر اغتشاش های خیابانی را ایفا کردند و آتش هرج و مرج در کشور شعله ور کردند. با همه اینها داستان ناآرامی ها و اغتشاش ها تمام شد و نه از آن چهره های کذایی خبری است و نه آن رسانه ها و مجریان تلویزیونی!

نادر سلطانپور، مجری سابق تلویزیون BBC فارسی که مدتی است در ایران اینترنشنال برنامه امروز را اجرا می کند در آستانه سال نو میلادی برای رضا پهلوی خواب دید! او با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی نوشت: «سال میلادی ۲۰۲۳ در جدال بین دموکراسی‌خواهان و تمامیت‌خواهان [سلطنت طلبان]‌ گذشت. حکومت هم‌ بر آتش خشم‌ و شعله‌های تفرقه دمید. ۲۰۲۴ اپوزیسیون‌ باید تکلیف خود را مشخص ‌کند. تک‌روی و فعالیت در انزوا کارساز نیست».

نادر سلطانپور در ادامه افزود: « مسیح علینژاد برای بیشتر تاثیرگذار بودن نیاز است با دیگران همکاری نزدیک داشته باشد. حامد اسماعیلیون هنوز از اعتبار بالایی برخوردار است، او هم‌چنان میخواهد کنار بنشیند؟ عبدالله مهتدی باید ائتلافی با دیگر گروه‌های کُرد تشکیل دهد و اهداف خود را بهتر و روشن‌تر توضیح دهد».

نادر سلطانپور در پایان با کنایه به رضا پهلوی نوشت: « به دلیل آسیبی که رضا پهلوی و طرفداران او‌ به جنبش زن‌، زندگی، آزادی زدند، ۲۰۲۴ سالی است که رضا پهلوی باید تصمیمی سرنوشت‌ساز بگیرد. بهترین راهنمای‌ او پدران‌ اش هستند! دو اشتباه بزرگ پادشاهان پهلوی این بود که علیرغم همه هشدارها و نشانه‌ها، نه زمان مناسب برای کنار رفتن را تشخیص دادند و نه مسیر خود را تغییر! بزرگترین خدمتی که رضا پهلوی می‌تواند انجام دهد درس گرفتن از اشتباهات پدران‌ اش است.

یادداشت اخیر نادر سلطانپور درباره همگرایی و اتحاد دوباره اپوزسیون در واقع تلاش برای احیای اپوزسیون ارزیابی می شود؛ به نظر می رسد با توجه به شرایط حال حاضر هیچ افق روشن در کار نباشد. در همین باره می توان به یادداشت یاسمین پهلوی اشاره کرد که نوشته است: « به کسانی که از طرف من در سال 2023 به آنها توهین شده، بهتر است سعی کنند که خود را بهتر کنند، بنابراین من مجبور نیستم دوباره آن کار را در 2024 تکرار کنم!»./تمام  

توهین یاسمین پهلوی