main image
 368    1402/07/17

خودداری مولوی عبدالحمید از واکنش به عملیات طوفان الاقصی

جایزه صلح نوبل نرگس محمدی را تبریک گفت اما

به گزارش ماهستیم؛ مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان که از حامیان سرسخت جنگ با رژیم صهیونیستی و بازپس گیری سرزمین های اشغالی بود؛ در واکنش به آغاز نبرد طوفان الاقصی هنوز واکنش نشان نداده است!

او در سال‌های گذشته به عنوان یک عالم دینی همواره یهودیان را منشا تروریسم و رژیم صهیونیستی را «تروریسم دولتی» و محور ناآرامی‌ها در جهان می‌خواند و حتی پا را فراتر گذاشته و انقلاب اسلامی ایران را نیز متأثر از مقاومت مردم فلسطین می‌دانست.

در تیرماه سال ۹۹ در جلسه اختتامیه دوره تفسیر دارالعلوم زاهدان در مسجد مکی، عبدالحمید به مکر و حیله‌های یهودیان علیه پیامبران الهی ‌اشاره کرده و یهودیان صهیونیست را «منشأ تروریسم» دانست.

مولوی عبدالحمید در آبان سال 1391 صهیونیست‌ها را انسان‌هایی منحوس خواند، در شهریور ۱۳۹۳‌ نیز اشغال فلسطین را ریشه تروریسم دانست و گفت: « ده‌ها سال است که اسرائیل سرزمین فلسطین را ‌اشغال کرده، مردم فلسطین را می‌کشد و منازل شان را ویران می‌کند، حرف مردم فلسطین شنیده نشده و به حقوق آنها توجه نمی‌شود».

همزمان با ناآرامی های سال گذشته او مواضع خود را تغییر داد. مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه گفت: « مردم ایران در فلسطین هم خواهان صلح هستند و معتقد هستند که حکومت اسرائیل و مردم فلسطین باید صلح کنند و فلسطینی‌ها به یک حکومت مستقل برسند».

مواضع عبدالحمید درباره سرزمین های اشغالی و موضوع فلسطین در حالی بود که اغلب علمای اهل‌سنت هر گونه عادی‌سازی و برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت و زیر پا گذاشتن شریعت اسلامی می دانستند؛

مولوی عبدالحمید پیشتر در مرداد ۱۳۹۹ با اشاره به معامله قرن گفته بود: « هر زمان که اسرائیل از سرزمین‌های ‌اشغالی عقب‌نشینی کند و حکومت مستقل فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد و صلح عادلانه برقرار شود، آن زمان کشورهای اسلامی با یکدیگر مشورت می‌کنند و در مورد برقراری ارتباط با اسرائیل تصمیم می‌گیرند».

گفتنی است مولوی عبدالحمید جایزه صلح نوبل را به نرگس محمدی [مجرم امنیتی ] تبریک گفت، اما از واکنش در برابر عملیات نظامی غرور آفرین طوفان الاقصی همچنان خودداری می کند./تمام