main image
 94    1403/04/11

خیز اپوزسیون برای اعتراض دیگر

در شصت دقیقه مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری برخی ها را به تکاپو انداخته است، اپوزسیون خارج از کشور در حالی برای آینده برنامه ریزی می کند که خود درگیری مسائل مختلف از جمله اختلاف و دو دستگی است!

محس بنایی، عضو هیئت اجرایی هفت آبان در جریان برنامه شصت دقیقه از تلویزیون بی بی سی فارسی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: « ... وضعیت مان خیلی خوب است! باید در اپوزیسیون امید به وجود آورد؛ مردم از اینکه برای رهایی از اوضاع اقصادی در چارچوب جمهوری اسلامی ناامید شده اند، باید گفتمان خودمان را جایگزین گفتمان اصلاح طلبی کنیم. هیج وقت تا این اندازه فضا فراهم نبوده است».

خوشحالی اپوزسیون و تلاش برای اتحاد این جماعت نادان در حالی است که در جریان برگزاری تجمع مقابل سفارت ایران در لندن [که برای اهانت و فحاشی به رای دهندگان برنامه ریزی شده بود] میان گروه های مختلف سیاسی از جمله سلطنت طلبان، کمونیست ها، منافقین و .... درگیری بوجود آمد! بنابر اخبار رسیده پلیس لندن برای جلوگیری از درگیری بیشتر میان آنها دیوار حائل کشیده است!   

حسین باستانی، کارشناس و تحلیلگر BBC فارسی در تحلیل خود از میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که اگرچه تحریم انتخابات نقش مهم در تغییر حکومت ایفا می کند اما حضور اپوزسیون قوی و منسجم می تواند کار را به مراتب آسان تر کند؛ او با اشاره به ناکامی اخیر اپوزسیون در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی گفت: « ... اگر حضور اپوزسیون و تاثیر آن قابل لمس نباشد دیگر نمی توان به آن اتکا کرد، با وجود تبلیغات گسترده حکومت اما تحریم انتخابات و در کنار آن اپوزسیون قوی و قدرتمند می تواند زمینه تغییرات اساسی را فراهم کند».

اتاق فکر BBC فارسی، میزان پایین مشارکت رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری را به یک پتاسیل اعتراضی در آینده تعبیر می کند! در این باره بایستی خاطرنشان کرد که دلیل میزان مشارکت پایین رای دهندگان، ناکارآمدی دولت های قبل در حل مسائل اقتصادی کشور بوده است.

لحظه شماری رسانه به اصطلاح خبری BBC فارسی برای ناامنی و اغتشاش قابل تامل است./تمامی