main image
 166    1401/10/30

داستانی که شیرین عبادی برای شارلی ها سر هم کرد

آنگ سان سوچی ایران به شارلی ابدو چه گفت؟

به گزارش ماهستیم؛ نشریه فرانسوی شارلی ابدو در گزارش اخیر خود مصاحبه با شیرین عبادی را منتشر کرده است. این فعال سیاسی ساکن خارج از کشور در مصاحبه با این نشریه به نمایندگی از مردم ایران خزعبلاتی را سرهم کرده است که حد و مرز ندارد.

شیرین عبادی در بخشی از مصاحبه مدعی شده که انقلاب زنان ایران آغاز شده و حکومت جمهوری اسلامی برای مقابله با آن دست به کشتار بیرحمانه مردم زده است! او در این باره گفته است: « انقلاب به ابتکار زنان آغاز شده و رژیم تاکنون تعداد بسیاری از نوجوانان را به قتل رسانده است! انتشار کاریکارتور توسط شارلی ابدو حرکت بسیار مهم بود. این اقدام برای ایرانی ها حیاتی بود تا بدانند انقلاب شان در دنیا منعکس شده است».

انقلاب زنان که شیرین عبادی از آن دم می زند در واقع اغتشاش ها و آشوب های خیابانی است که در نتیجه آن به اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد شد، این اغتشاش ها مدتی است که پایان آن اعلام شده ولی شیرین عبادی و بسیاری دیگر از چهره های فعال ضدانقلاب اصرار به زنده بودن آن دارند.

شیرین عبادی در بخش دیگری از مصاحبه با شارلی ابدو به اهانت علیه رهبر معظم انقلاب پرداخت. او در پاسخ به سوال شارلی ابدو درباره رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: « او قدرت مطلق دارد، هر قانونی را که بخواهد لغو یا وضع می کند! هیچ دیکتاتوری در جهان این قدرت را ندارد! او نه توسط مردم بلکه توسط گروهی از روحانیون انتخاب شده است».

پر واضح است که دست اندرکاران شارلی ابدو هیچ اطلاعی از روال امور در جمهوری اسلامی ایران ندارند و گرنه باید می دانستنند که تصویب و لغو قوانین در ایران ساز و کار قانونی خاص خود را دارد! در مورد انتخاب رهبر نیز قضیه همین صورت است و برخلاف ادعای شیرین عبادی باید گفت که انتخاب ایشان به صورت غیرمستقیم توسط مردم صورت می گیرد.

به دنبال اعتراض و در ادامه اغتشاش هایی که از شهریور ماه سال جاری آغاز شد، ضدانقلاب و اپوزسیون خارج از کشور پس از سال ها جان تازه گرفت و فعالیت های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید کرد. در همین رابطه می توان به شیرین عبادی اشاره کرد که پس از فرار به خارج از کشور با ارائه مشورت به نمایندگان و مقام های سیاسی کشورهای غربی طرح هایی را برای اعمال تحریم علیه مردم ایران ارائه داد که بعضا مورد تصویب دول غربی قرار گرفت.

از نکات قابل تامل در مصاحبه شیرین عبادی با نشریه شارلی ابدو می توان به ادعای او در ارتباط با پایبندی مردم ایران به احکام دینی اشاره کرد. شیرین عبادی برای اثبات آنچه سر و هم کرد، خود را مثال می زند! او در ارتباط با میزان پایبندی مردم ایران به احکام دینی گفت: « اسلام پرده ای است که حکومت پشت آن پنهان شده است. اما ایرانی فهمیده اند که عاقبت حکومت دینی چیست و به هین دلیل همگی لائیک شده اند! من خودم به خدا اعتقاد دارم اما شراب هم می نوشم. به طور کلی ایرانیان در مَنش دینی خود همیشه مدرن بوده اند! ».

نظیر این قبیل تعابیر توسط ضدانقلاب خارج از کشور چندان عجیب و غریب هم نیست! پیشتر مجید مجیدی از تحلیلگران شبکه های ماهواره ی فارسی زبان درباره زنان ایرانی گفته بود که آنها آنجلینا جولی، ستاره فیلم های هالیوودی را برای خود الگو قرار داده اند! او در این باره گفته بود: « در روزهای انقلاب ۱۴۰۱ آنجلینا جولی الگوی زنان ایرانی است. پیکر زیبا و برهنه‌ی او را همه می‌توانند در فیلم هایی که بازی کرده ببینند! او یک زن و مادر نمونه است».

امثال افرادی چون شیرین عبادی به دلیل اینکه از انقلاب اسلامی کینه به دل دارند به عقده گشایی روی آورده اند. برکناری شیرین عبادی از قضاوت دلیل اصلی کینه توزی علیه جمهوری اسلامی ایران است. گفتنی است شیرین عبادی در سال ۱۳۵۴ به ریاست شعبه ۲۴ دادگاه شهرستان منصوب گردید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان کارشناس دعوت به کار شد که به گفته ی خودش به دلیل عدم تحمل شرایط موجود تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داد.

شیرین عبادی با تاسیس کانون وکلای مدافع حقوق بشر و تهیه گزارش های فصلی پرونده نخ نمای نقض حقوق بشر را دنبال کرد، او پس از فرار به خارج از کشور با ارائه مشاوره نزد دولتمردان غربی به اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران کمک کرد.

  

عباس عبدی، روزنامه‌نگاری اصلاح‌طلب، با تشبیه عبادی به جلاد روهینگیا که او نیز پیش از این برنده جایزه صلح نوبل بوده، نوشته است: « برخی ایرانیان آن سوی آب نیز هیزم‌کش این جنایت شده‌اند. هنگامی که آنگ‌سان سوچیِ ایرانی خواهان تحریم این مردم شود از ترامپ و پمپئو چه انتظاری می‌توان داشت».