main image
 354    1402/02/04

درگیری هواداران رضا پهلوی و حامد اسماعیلیون

همبستگی یا گسستگی

به گزارش ماهستیم؛ علیرغم تمام جار و جنجال هایی که درباره شورای همبستگی و اتحاد اپوزسیون علیه ج.ا.ا مطرح گردید، نتیجه به مراتب بدتر از شورای ملی ایرانیان و ... رقم خورد! چه امیدها که ناامید شد و چه آرزوهایی که به سرانجام نرسید. فضاحتی که مسیح علینژاد، حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی و عبدالله مهتدی به بار آوردند چنان است که هیچکدام از فراخوان ها و بیانیه های اخیر مورد توجه قرار نمی گیرد.

به دنبال خروج حامد اسماعیلیون از شورای همبستگی و مصاحبه اخیر وی با تلویزیون ایران اینترنشنال ابعاد تازه ی از جدال و درگیری برای تصاحب قدرت در اپوزسیون برملا شد، او در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال تا آنجا که می توانست تقصیر گسستگی را متوجه رضا پهلوی کرد. او در ابتدای مصاحبه با گفتن این جمله که « ... تحمیل نظر در دموکراسی نمی گنجد» آشکارا علیه رضا پهلوی سخن گفت.

مصاحبه حامد اسماعیلیون موج تازه ای از درگیری و اختلاف را بوجود آورده است، شورای همبستگی که قرار بود اتحادی برای براندازی ج.ا.ا باشد، اکنون به چالش جدی و خطرناک تبدیل شده به نحوی که هوادران هر یک از افراد حاضر در شورای همبستگی [سابق] اکنون با فحش و ناسزا به استقبال هم می روند.

مرور شبکه های اجتماعی گواه این مطلب است که براندازان دچار یاس و ناامیدی هستند؛ یکی از کاربران توییتر در همین باره نوشته است که حامد اسماعیلون، رضا پهلوی، مسیح علینژاد و عبدالله مهتدی عذرخواهی بلد نیستند! برای اینکه امید واهی دادند و حتی حاضر نیستند لااقل تقصیر را به گردن بگیرند؛ چه اهمیتی دارد که تقصیر چه کسی بوده وقتی هنوز یک عذرخواهی در اندازه ادعایشان نکردند».

یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی به نکته مهم و قابل توجه اشاره کرده است! او با اشاره به پایان کار شورای همبستگی نوشته است که اعضای شورای همبستگی باید درباره فاند [بودجه مالی] که بابت براندازی دریافت کرده اند، به صورت شفاف توضیح دهند، اقدامات و دستاورد این فاند چه بوده است!؟

اما رضا پهلوی بدون توجه به اظهارات حامد اسماعیلون در هفته گذشته راهی سرزمین های اشغالی شد و میهمان ویژه بنیامین نتانیاهو بود. او در دیدار با نتانیاهو خاطرنشان کرد که با اسرائیل در مقابل محور شرارت ایستاده است! نان به نرخ روز خوردن رضا پهلوی با واکنش قابل تامل هواداران اسماعیلیون مواجه شد. آنها رضا پهلوی را فردی خوشگذران، فرصت طلب و خیانتکار خطاب کردند که به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نیست، علاوه بر این آنها با تکرار اظهارات حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی را به قدرت طلبی متهم کردند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره شورای همبستگی اینکه علیرغم جار و جنجال هایی که درباره اتحاد و همکاری اپوزسیون منتشر گردید اما این شورا و اعضای آن حتی جرات یک صدور یک فراخوان نداشتند! آنها خود بهتر از کسی به این مهم واقف بودند که ایرانیان داخل کشور برای حرف آنها تره هم خُرد نمی کنند و نتیجه فراخوان شان حتما به آبروریزی ختم خواهد شد. آن روزها بهانه این بود که پس از ماه ها حضور خیابانی به استراحت و تجدید قوا نیاز است اما خود بهتر از هر کسی می دانستند که کارشان تمام است./تمام