main image
 240    1401/12/25

روایت اکشن از دستگیری مجدد این زندانی سیاسی_امنیتی

تنها چند ساعت پس از آزادی سپیده قلیان روی داد

به گزارش ماهستیم؛ اغلب زندانیان سیاسی_امنیتی پس از پایان دوران محکومیت به روال عادی زندگی باز می گردند و تنها عده ی انگشت شماری از آنها با ارتکاب دوباره جرایم راهی زندان می شوند. در این رابطه می توان به اسامی چون محمد نوری زاد، نرگس محمدی، نسرین ستوده، فاطمه سپهری و سپیده قلیان اشاره کرد.

رسانه های معاند فارسی زبان با توسل به شیوه های گوناگون، فضایی را برای مخاطب فارسی زبان ترسیم می کنند که گویی دستگیری و بازداشت مجدد این افراد عمدی است و حکومت ج.ا.ا آزادی آنها را تاب نمی آورد! در همین رابطه گزارش دروغ از دستگیری و بازداشت سپیده قلیان منتشر شده است، طبق روال معمول با استناد به منابع خود [که هویت آنها مشخص نیست] چنین وانمود می کنند که ماجرای دستگیری و بازداشت سپیده قلیان از قبل برنامه ریزی شده بود!

تارنمای ایران وایر در بخشی از گزارش خود درباره دستگیری و بازداشت مجدد سپیده قلیان می نویسد: « کمتر از ۵ ساعت از آزادی سپیده قلیان، یعنی حدود ساعت ۱ نیمه‌شب در حالی‌که سه خودرو خانواده خانم قلیان که برای استقبال از او به تهران آمده بودند، با خیل عظیم نیروهای امنیتی و افراد پلیس مسلح مواجه می‌شوند. یک فرد آگاه که با ایران‌وایر گفت‌وگو کرده، در همین‌باره می‌گوید در ۱۵ کیلومتری اراک، متوجه می‌شوند که ماشین برادر سپیده، که سپیده قلیان با او بود توقف کرده، و عده‌ زیادی مامور لباس شخصی و چندتایی هم پلیس مسلح با تفنگ اطراف شان را گرفته‌اند».

نکته جالب و البته قابل تامل اینکه راوی ماجرای دستگیری سپیده قلیان ادعا می کند که نیروهای امنیتی به او گفته اند که دستگیری و بازداشت سپیده قلیان از قبل برنامه ریزی شده بود! ایران وایر در همین رابطه می نویسد: « ... این فرد آگاه می افزاید کل پروسه حمله به خودروی برادر سپیده، بازداشت و بردن او، فقط ۲۰ دقیقه طول کشیده است، ماموران امنیتی به افراد خانواده گفته‌اند که سه چهار ساعت است که در آن نقطه انتظار خانواده و سپیده را می‌کشیده‌اند؛این یعنی هیچ یک از مراحل اداری معمول برای دستگیری سپیده قلیان صورت نپذیرفته است».

ماجرای دستگیری و بازداشت مجدد سپیده قلیان چیست و چرا رسانه های معاند فارسی زبان به اصل داستان نمی پردازند!؟ سپیده قلیان اولین ‌بار در سال ۱۳۹۷ و در ارتباط با اعتراض کارگران شرکت هفت تپه‌ در خوزستان بازداشت شد. او در این پرونده ابتدا به 19 سال 6 ماه و سپس در دادگاه تجدید نظر به 5 سال زندان محکوم شد.

سپیده قلیان پس از آزادی از زندان اوین اقدام به سر دادن شعار اهانت آمیز علیه رهبر معظم انقلاب کرد، او فیلم آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و در ادامه از مبارزه برای سرنگونی ج.ا.ا نوشت. رفتار سپیده قلیان و تهدید او علیه امنیت ملی و تلاش برای براندازی [نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا] جرم تلقی می شود، با این حال رسانه های معاند و فعالان ضدانقلاب توقع انفعال از دستگاه قضائی کشور دارند!/تمام

مطالب مرتبط