main image
 136    1402/09/10

روایت حسین رونقی از بازداشت توماج صالحی

حسین رونقی دوباره دروغ گفت

به گزارش ماهستیم؛ توماج صالحی که چند هفته پیش با رای دیوانعالی کشور مبنی بر بررسی مجدد پرونده‌ با ارائه وثیقه از زندان آزاد شده بود، به دلیل برخی اظهارنظرها در شبکه های اجتماعی، روز گذشته به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی با دستور مقام محترم قضائی دستگیر و بازداشت شد.

همچنان که انتظار می رفت دستگیری و بازداشت توماج صالحی با جنجال خبری همراه شد؛ کاربران شبکه های اجتماعی با استناد به یادداشت حسین رونقی ادعا می کنند که توماج صالحی در لحظه دستگیری مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته است!

ادعای ضرب و شتم توماج صالحی توسط ماموران انتظامی اساسا با هدف تهییج افکار عمومی صورت گرفته است؛ نکته قابل تامل اینکه این ادعای توسط فردی مطرح شده است که بارها درباره خود و دیگران دروغ گفته است. حسین رونقی از جمله زندانیان سیاسی_امنیتی است که به اتهام عضویت اخلال در امنیت کشور، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغاتی علیه ج.ا.ا مجرم شناخته شد و به زندان محکوم گردید.

حسین رونقی،توماج صالحی

حسین رونقی و اعضای خانواده اش در جریان حوادث شهریور ماه سال گذشته با انتشار یک خبر دروغ درصدد بودند تا زمینه آزادی وی را فراهم آوردند. پس از انتقال حسین رونقی به بیمارستان و انتشار آن تصاویر معلوم شد که هیچ شکستگی در ناحیه پای حسین رونقی وجود ندارد و ادعای وخامت حال جسمانی دروغ بیش نبوده است.

حسین رونقی، زندانی سیاسی_امنیتی اکنون دروغ دیگر درباره توماج صالحی مطرح کرده است؛ او در حالی که در صحنه دستگیری و بازداشت توماج صالحی حضور نداشته، ادعا می کند که ماموران با اسلحه او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند! حسین رونقی در بخشی از یادداشت خود نوشت است: « ... هر آسیب به توماج صالحی وارد شود، مسئولیت اش با حکومت است».

با توجه به دیدارهای اخیر توماج صالحی با برخی متهمان و محکومان سیاسی_امنیتی به نظر می رسد که نامبرده علیرغم تعهد، همچنان مسیر قبل را دنبال می کند. لازم به ذکر است که طرح شکایت توماج صالحی از کارکنان وزارت اطلاعات هیچ ارتباطی به دستگیری و بازداشت او ندارد و پرونده مورد اشاره در نوبت بررسی و رسیدگی قانونی است./تمام