main image
 280    1401/04/14

رونمایی جنجال برانگیز اپوزیسیون از شورای ملی تصمیم

سرنوشت مشابه در انتظار شورای ملی تصمیم

به گزارش ماهستیم؛ طمع قدرت و کسب جایگاه سیاسی، دلیل اصلی تشکیل و اعلام موجودیت تشکل های سیاسی است؛ در حال حاضر اپوزسیون [نیروهای مخالفان جمهوری اسلامی ایران] شامل گروه ها و سازمان های متعددی است که البته عدد اعضا آنها از انگشتان دست فراتر نمی رود!

پس از شورای ملی ایران، شورای گذار، شورای هماهنگی، شورای انقلاب و هزار و یک شورای دیگر، اپوزسیون خارج نشین از شورای ملی تصمیم رونمایی کرد! نکته قابل تامل اینکه برخی چهره های فعال اپوزسیون از حضور در شورای ملی تصمیم خودداری کرده اند! دلیل آن حضور افراد گمنام و فاقد وجاهت سیاسی است.

حضور خواننده لس آنجلسی، دارو ساز و پزشک، دانشجو و پژوهشگر، نویسنده و شاعر در شورای ملی تصمیم بیش از هر چیزی وزن سیاسی این شورای به اصطلاح ملی را نشان می دهد.

در بخشی از بیانیه شورای ملی تصمیم آمده است: « ما بر این باوریم که پارلمان موقت مخالفان چنانچه حمایت بی‌شائبه مردم را به همراهِ خود داشته باشد، برای همسایگان ایران و مردم خاورمیانه و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برای همه کشورهای دمکراتیک و دوستداران صلح جهانی، نویدبخش امنیت و ثبات خواهد بود».

بیانیه شورای ملی تصمیم نیز در واقع نسخه برابر اصل بیانیه های قبلی است؛ تاکید بر تمامیت ارضی، جدایی دین از حکومت، حق انتخاب و اجرای مفاد منشور حقوق بشر از جمله کلید واژه هایی است که در بیانیه مذکور به آن اشاره شده است.

از همین حالا می توان پیش بینی کرد که سرنوشت این شورا به کجا ختم خواهد شد./تمام