main image
 416    1400/12/13

سوال احمقانه فخرآور در مصاحبه با یک ایرانی در کی یف

چرا مبارزه مسلحانه صورت نمی گیرد!؟

به گزارش ماهستیم؛ افکار عمومی جهان از روسیه به دلیل آغاز جنگ علیه اوکراین ناراضی است، موضع اغلب کشورهای جهان نیز در این رابطه منفی است. جمهوری اسلامی ایران در جریان رای گیری نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره جنگ اوکراین رای ممتنع داد، به عبارت بهتر باید گفت که علیرغم رابطه خوب میان ایران و روسیه اما جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و از روسیه در برابر اوکراین حمایت نمی کند! با این حال رسانه های بیگانه و اپوزسیون خارج از کشور ادعا می کنند که حکومت ایران حامی روسیه و پوتین است! در همین رابطه می توان به مصاحبه امیرعبای فخرآور با یک ایرانی به نام علیرضا رضا زاده اشاره کرد.

در جریان مصاحبه امیرعباس فخرآور با یک ایرانی ساکن شهر کی یف، فضایی مشابه با آنچه که رسانه های بین المللی از جنگ اوکراین روایت می کنند، ترسیم می شود. علیرضا رضا زاده در بخشی از صحبت های خود گفت: « رئیس جمهور ما بالاترین میزان محبوبیت را در تاریخ دارد، یعنی چیزی بیش از 90 درصد مردم حامی رئیس جمهور زلیسنکی هستند. این را به شما بگویم که روسیه راه کره شمالی را می رود و به تدریج در جهان منزوی می شود. جمهوری اسلامی ایران حامی روسیه است و این برای ایرانی ها خیلی بد است چون می بینیم که دنیا چطور با تجاوزگر برخورد کرده است».

علیرضا رضا زاده،امیرعباس فخراور

این شهروند ایرانی که از بیمارستانی در شهر کی یف با امیرعباس فخرآور صحبت می کرد در ادامه افزود: « بچه های ما ادوات نظامیان روسی را داغون کرده اند، ما خیلی از تانک ها و کامیون های اینها را زده ایم و ارتش قدرتمند روسیه در این جنگ تلفات زیادی داده است».

امیرعباس فخرآور پس از پایان مصاحبه گریزی هم به دغدغه چهل و چند ساله اپوزسیون خارج از کشور زد و این سوال احمقانه را پرسید که چرا اوکراینی ها اسلحه بدست گرفتند اما ایرانی ها هنوز نتوانسته اند علیه جمهوری اسلامی ایران اسلحه دست گیرند!؟

لازم به ذکر است که فخرآور در سالگرد حوادث آبان ماه ادعا کرده بود که اگر تمام زندانیان سیاسی_امنیتی آزاد نشوند، مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران وارد فاز مسلحانه خواهد شد! او البته یک ماه بعد مدعی شد که این حرف مردم داخل ایران بوده است و از پیش خود چیزی نگفته است!/تمام