main image
 233    1402/10/11

سیاست اروپایی ها در قبال مهاجرین +ویدئو

در برنامه صفحه دو بی بی سی فارسی مطرح شد

به گزارش ماهستیم؛ سیاستمداران راست افراطی در کشورهای اروپایی خواستار تشدید سیاست‌های ضد مهاجرتی هستند؛ ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس از کارزار "قایق‌ها را متوقف کنید" که بازتاب سرکوب استرالیا علیه مهاجران است، استقبال کرده است.

استاد حقوق بشر دانشگاه کینگز در مصاحبه با تلویزیون BBC فارسی با اشاره به سیاست های ضدمهاجرتی کشورهای اروپایی گفته است: « در کشورهای اروپایی رویه واحد برای اجرای سیاست های ضد مهاجرتی وجود دارد؛ اغلب این کشورها سیاست های ضدمهاجرتی خود را از طریق یک فرد مهاجر به اجرا در می آورند!».

او در ادامه افزود: « این سیاست ها ضد دموکراتیک، ضد حقوق بشری و خلاف اصول لیبرال هستند؛ بنابراین هنگامی که سیاستمداران سفید پوست اروپایی نتوانند کاری در این باره انجام دهند، آنها مهاجران را برای اجرای این سیاست ها می گمارند! اظهارات وزیر کشور، سوئلا براورمن مصداق بارز این موضوع است.

گفتنی است سوئلا براورمن که اصالتا هندی تبار است در یک اظهارنظر جنجال برانگیز گفته بود: « ... مردم بریتانیا حق دارند بدانند چه کسی برای توقف تهاجم به سواحل جنوبی ما جدی است و چه کسی نیست. باید از تظاهر کنندگان به اینکه همه پناهندگان نیازمند هستند دست برداشت. رویای من این است که پناهجویان حاضر در انگلیس قبل از کریسمس به کشور آفریقایی رواندا منتقل شوند»./تمام