main image
 99    1403/01/01

شادی صدر هم به صف مخالفان رضا پهلوی پیوست

پروژه حذف رضا پهلوی از معادلات سیاسی

به گزارش ماهستیم؛ علیرغم ادعای سلطنت طلبان درباره رضا پهلوی و دستاوردهای مبارزاتی او علیه ج.ا.ا بایستی خاطرنشان کرد که رضا پهلوی عامل ناکامی تشکیلات سیاسی اپوزسیون است! در همین رابطه می توان به شورای ملی ایران، سازمان فرشگرد و شورای همبستگی اشاره کرد.

پس از ناکامی شورای همبستگی این سوال مطرح شد که چرا رضا پهلوی از پاسخگویی طفره می رود!؟ مسیح علینژاد، عضو سابق شورای همبستگی در مصاحبه با رسانه های فارسی زبان ضمن تاکید بر لزوم پاسخگویی از رضا پهلوی خواست تا به سوال مخاطبان درباره شورای همبستگی پاسخ دهد. با این همه به نظر می رسد که رضا پهلوی اهمیتی برای موضوع قائل نیست.

حساسیت ها درباره علل ناکامی شورای همبستگی و تکرار روال گذشته از سوی رضا پهلوی سبب شده تا برخی دیگر از فعالان سیاسی اپوزسیون به انتقاد از رضا پهلوی بپردازند. از جمله می توان به شادی صدر اشاره کرد.

شادی صدر ضمن بازنشر یک یادداشت در شبکه اجتماعی ایکس به نقد دیدگاه رضا پهلوی در فردای براندازی پرداخت و به صراحت نسبت به دوگانگی و فریبکاری او هشدار داد.

شادی صدر در بخشی از یادداشت خود با اشاره به دیدگاه رضا پهلوی در خصوص اعلان عفو عمومی برای نیروهای وابسته به ج.ا.ا نوشت: « ... نسخه‌ای که رضا پهلوی می‌پیچد، یعنی عفو عمومی و بخشیدن عناصر سرکوب، حق مردم برای دانستن حقیقت و حق قربانیان برای دادخواهی را لگد مال می‌کند و بدتر از آن، راه را برای تکرار جنایت توسط حکومتی که جایگزین جمهوری اسلامی خواهد شد باز می‌گذارد. نسخه رضا پهلوی بسیار برای فردای ایران خطرناک است!».

انتقاد شادی صدر از رضا پهلوی

او در ادامه یادداشت افزود: « انتقام و قصاص با دادخواهی تفاوت بسیاری دارد. هوشیار باشیم و ببینیم که رضا پهلوی مدام این دو را مترادف با هم به کار می‌برد!».

با توجه به جو بوجود آمده علیه رضا پهلوی انتظار می رود که پروژه مسیح علینژاد با هدف حذف رضا پهلوی از معادلات سیاسی بیشتر مورد توجه و تاکید قرار گیرد. لازم به ذکر است مسیح علینژاد علاوه بر پیگیری پروژه حذف رضا پهلوی، به دنبال کسب جایگاه سیاسی است؛ در همین رابطه می توان به دیدار اخیر وی با فرستاده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور ایران اشاره کرد./تمام

ملاقات مسیح با فرستاده ویژه امور ایران


شادی صدر وکیل، روزنامه‌نگار و عضو شبکه وکلای داوطلب در 13 اسفندماه 1385 به دنبال برگزاری تجمع غیرقانونی مقابل دادگاه انقلاب تهران دستگیر و بازداشت شد. او بار دیگر در 26 تیرماه 1388 به دنبال حضور در تجمعات غیرقانونی دستگیر و این بار به جرم اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت عمومی ، اخلال در نظم عمومی، تمرد در برابر مامور قانون به 6 سال حبس محکوم گردید.